Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Seviye İngilizce Okuma ve Yazma Becerileri | SAU 218 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Ortak zorunlu İngilizce derslerinden başarılı olmak. |
Önerilen Seçmeli Dersler | ------ |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÜLŞEN ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. YASEMİN OCAK KOYUNCU, Öğr.Gör. SEVDE BAYLAN, Öğr.Gör. NURDAN KARASU, |
Dersin Yardımcıları | Yabancı Diller Bölümü Öğretim Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin, "European Language Portfolio Global Scale" B2 düzeyinde İngilizcede; |
Dersin İçeriği | Uzmanlık alanında İngilizce konuşulan ülkelerdeki çalışma koşullarında gerekecek dil becerileri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Identify main ideas Scan a text to locate specific information Distinguish voice in quotations Infer the writer’s assumptions Infer word meaning from context | Ders Kitabı 1. Ünite |
2 | Use word forms Identify and categorize a range of modal and semi-modal verbs Identify the topic sentence and controlling idea Distinguish between sentence fragments and complete sentences | Ders Kitabı 1. Ünite |
3 | Scan a text to locate specific information Recognize the use of synonyms and antonyms to reinforce word meaning | Ders Kitabı 2. Ünite |
4 | Infer the meaning of idioms and expressions from context Infer word meaning from context Identify relationships between words | Ders Kitabı 2. Ünite |
5 | Use a timeline to organize a sequence of events Infer the degree of support Infer word meaning from context Identify relationships between words | Ders Kitabı 3. Ünite |
6 | Identify the introduction, body, and conclusion of an opinion essay Use a graphic organizer to organize ideas Identify the parts of an effective introduction Past unreal conditionals | Ders Kitabı 3. Ünite |
7 | Identify main ideas Scan a text to locate specific information Recognize the role of reported speech Infer writer’s meaning and identify hedging language | Ders Kitabı 4. Ünite |
8 | Identify relationships between words Use identifying adjective clauses Summarize sources and data Paraphrase details from the text | Ders Kitabı 4. Ünite |
9 | Vize Haftası | - |
10 | Infer characters’ attitudes and feelings Recognize connotations and implied meanings Recognize and use figurative language to add depth to writing The simple past, present perfect, and present perfect continuous tenses | Ders Kitabı 5. Ünite |
11 | Infer the meaning of people’s reactions Recognize concessions to support an opinion while recognizing counterarguments Identify concessions and organize positions, arguments and counterarguments Identify effective introductions and conclusions | Ders Kitabı 6. Ünite |
12 | Infer degree of concern Use word forms Distinguish between and use direct and indirect speech Recognize organization in a comparison-and-contrast essay Subordinators and transitions to introduce points of comparison and contrast | Ders Kitabı 7. Ünite |
13 | Identify referents for the pronoun it Infer meaning through appeal to authority Understand implied meaning and degree of intensity | Ders Kitabı 8. Ünite |
14 | Recognize common phrasal verbs Organize ideas using a flowchart Subordinators, prepositional phrases, and transitions to clearly signal cause-and-effect relationships | Ders Kitabı 8. Ünite |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Online Ders İçeriği, Ders Anlatımlı Haftalık Videolar, PDF Ders Notları. Myenglishlab Platformu |
Ders Kaynakları | [1] NorthStar 4 Reading and Writing |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 10 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
1. Ara Sınav | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 134 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |