Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sürekli Sistemlerin Titreşimleri | MKM 607 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Diferansiyel denklemler, Mekanik titreşimler, Sayısal analiz |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HÜSEYİN DAL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Çubuk, şaft, kiriş, membran, plak gibi sürekli sistemlerin titreşimlerinin temelini kavramak, matematiksel olarak modelleyebilmek ve çözebilmek. |
Dersin İçeriği | Çözüm Prosedürü İçin Özdeğerler, Modal Analiz Yaklaşımları ve İntegral Dönüşüm Metotları, Laplace Ve Fourier Dönüşüm Metotları, Tel, Çubuk, Şaft, Kiriş, Membran, Plak Ve Kabuk Titreşimleri, Bilgisayar Uygulamaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tellerin hareket denklemini çözebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Çubukların hareket denklemini çözebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Kirişlerin hareket denklemini çözebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Membranların hareket denklemini çözebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Plakların hareket denklemini çözebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Temel Kavramlar Ve Terminoloji | Kelly S. G., 2000, "Fundamentals of Vibrations", McGraw Hill. |
2 | Fourier Serileri | Leissa A.W., Qatu, M.S., 2011, “Vibrations of Continuous Systems", McG. Hill. |
3 | Modal Analiz | Ginsberg J.H., 2001, “Mechanical and Structural Vibrations”, Wiley |
4 | Tel Titreşimleri | 1. Leissa A.W., Qatu, M.S., 2011, “Vibrations of Continuous Systems", McG. Hill. 2. Rao S. S., 2007, "Vibration of Continuous Systems", Wiley. |
5 | Tel Tİtreşimleri | 1. Leissa A.W., Qatu, M.S., 2011, “Vibrations of Continuous Systems", McG. Hill. 2. Rao S. S., 2007, "Vibration of Continuous Systems", Wiley. |
6 | Çubuk Titreşimleri | 1. Leissa A.W., Qatu, M.S., 2011, “Vibrations of Continuous Systems", McG. Hill. 2. Rao S. S., 2007, "Vibration of Continuous Systems", Wiley. |
7 | Çubuk Titreşimleri | 1. Leissa A.W., Qatu, M.S., 2011, “Vibrations of Continuous Systems", McG. Hill. 2. Rao S. S., 2007, "Vibration of Continuous Systems", Wiley. |
8 | Kiriş Titreşimleri | 1. Leissa A.W., Qatu, M.S., 2011, “Vibrations of Continuous Systems", McG. Hill. 2. Rao S. S., 2007, "Vibration of Continuous Systems", Wiley. |
9 | Kiriş Titreşimleri | 1. Leissa A.W., Qatu, M.S., 2011, “Vibrations of Continuous Systems", McG. Hill. 2. Rao S. S., 2007, "Vibration of Continuous Systems", Wiley. |
10 | Membran Titreşimleri | 1. Leissa A.W., Qatu, M.S., 2011, “Vibrations of Continuous Systems", McG. Hill. 2. Rao S. S., 2007, "Vibration of Continuous Systems", Wiley. |
11 | Membran Titreşimleri | 1. Leissa A.W., Qatu, M.S., 2011, “Vibrations of Continuous Systems", McG. Hill. 2. Rao S. S., 2007, "Vibration of Continuous Systems", Wiley. |
12 | Plak Titreşimleri | 1. Leissa A.W., Qatu, M.S., 2011, “Vibrations of Continuous Systems", McG. Hill. 2. Rao S. S., 2007, "Vibration of Continuous Systems", Wiley. |
13 | Plak Titreşimleri | 1. Leissa A.W., Qatu, M.S., 2011, “Vibrations of Continuous Systems", McG. Hill. 2. Rao S. S., 2007, "Vibration of Continuous Systems", Wiley. |
14 | Kabuk Titreşimleri | 1. Leissa A.W., Qatu, M.S., 2011, “Vibrations of Continuous Systems", McG. Hill. 2. Rao S. S., 2007, "Vibration of Continuous Systems", Wiley. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sürekli Sistemlerin Titreşimleri Ders Notları, Hüseyin DAL |
Ders Kaynakları | 1. Leissa A.W., Qatu, M.S., 2011, “Vibrations of Continuous Systems", McG. Hill. 2. Rao S. S., 2007, "Vibration of Continuous Systems", Wiley. 3. Kelly S. G., 2000, "Fundamentals of Vibrations", McGraw Hill. 4. Ginsberg J.H., 2001, “Mechanical and Structural Vibrations”, Wiley. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 80 |
1. Final | 20 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 36 | 36 |
Ödev | 1 | 36 | 36 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |