Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Erken Çocukluk Eğitiminde Drama ECE 206 4 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TURAN ÇAKIR
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi TURAN ÇAKIR,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Mehmet KUMRU

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Drama tanım ve anlamını psiko-drama, yaratıcı drama, eğitici drama sosyo-drama vb. kavramları; drama-oyun ilişkisini; eğitimde drama uygulamalarının tarihçesini; eğitimde dramanın yapısı ve uygulanma aşamalarını; drama ortamı ve öğretmen niteliklerini; dramanın değerlendirilmesini; alanın eğitim amaçlarına uygun drama örneklerini geliştirilmesini ve uygulanmasını kazandırmak

Dersin İçeriği

Drama teriminin tanımı ve anlamı; psiko-drama, yaratıcı drama, eğitici drama sosyo-drama vb. kavramlar; drama-oyun ilişkisi; eğitimde drama uygulamalarının tarihçesi; eğitimde dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları; drama ortamı ve öğretmen nitelikleri; dramanın değerlendirilmesi; alanın eğitim amaçlarına uygun drama örnekleri, örnekler geliştirilmesi ve uygulanması.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Drama teriminin tanımı ve anlamı Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Sınav, Performans Görevi,
2 Drama-oyun ilişkisi Grup Çalışması, Rol Oynama, Gösterip Yaptırma, Anlatım, Performans Görevi, Sınav,
3 Eğitimde dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları Altı Şapka, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Rol Oynama, Gösterip Yaptırma, Anlatım, Sınav, Performans Görevi,
4 Alanın eğitim amaçlarına uygun drama örnekleri geliştirme ve uygulanma Altı Şapka, Grup Çalışması, Rol Oynama, Soru-Cevap, Anlatım, Performans Görevi, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Drama teriminin tanımı ve anlamını söyler Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
2 Psiko-drama, yaratıcı drama, eğitici drama sosyo-drama kavramlarını ve aralarındaki farkı bilir Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
3 Drama-oyun ilişkisini açıklar Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
4 Eğitimde drama uygulamalarının tarihçesini bilir Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
5 Eğitimde dramanın yapısını açıklar Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
6 Eğitimde dramanın uygulanma aşamalarını söyler Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
7 Eğitimde dramanın uygulanma aşamalarını söyler Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
8 Ara sınav Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
9 Drama için uygun ortamları söyler Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
10 Öğretmen niteliklerini açıklar Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
11 Dramada değerlendirmeyi açıklar Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
12 Alanın eğitim amaçlarına uygun drama örneklerini geliştirir ve uygular Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
13 Alanın eğitim amaçlarına uygun drama örneklerini geliştirir ve uygular Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
14 Alanın eğitim amaçlarına uygun drama örneklerini geliştirir ve uygular Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1.San, İ. (1997). Drama Maske Müze. Türk-Alman Kültür İşleri Kurulu Yayınları

2. Önder, A. (2011). Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama. Nobel Yayın Dağıtım

3.Ömeroğlu, E. (2010).Okul Öncesi Eğitimde Drama. Kök Yayıncılık

4.Kama, G. Sarıyüce,Z. (2012). Okul Öncesinde Çocuklarla Drama. Kök yayıncılık.

5.Aksan, S. (2005). Okul Öncesinde Drama ve Drama Yoluyla Sanat Eğitimi. Nobel Yayınları.

6.Gönen, M. (2010).Çocuk Eğitiminde Yaratıcı Drama. Epsilon Yayınevi

7.Öğrenciler tarafından ulaşılabilir tüm yazılı ve elektronik kaynaklar.

8. İlköğretimde Drama: Kuram ve Uygulama, Editör(ler) : Ruken Akar Vural John W. Somers , Pegem Yayınevi, 2015, Ankara.

9. Pantomime Drama, Editör(ler) : Ulvi Arı Maya Akademi Yayınevi, 2015, Ankara.

10. Okul Öncesinde Çocuklarla Drama, Editör(ler) : Gülsen Kama Zeliha Sarıyüce Kök Yayınevi, 2015, Ankara.

11.Kuramdan Uygulamaya İlköğretimde Drama Oyun ve İşleniş Örnekleriyle Editör(ler): Engin Karadağ, Anı Yayıncılık, 2015, Ankara.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. X
2 Öğrencilerin bir sonraki eğitim kademesine hazır oluşlarını sağlamak için eğitim ortamını hazırlar, öğrenme sürecini etkin bir şekilde yürütür, ölçme ve değerlendirme, yöntem, teknik ve araçlarını amacına uygun kullanarak değerlendirir. X
3 Bütün öğrenciler için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ve materyalleri hazırlar. X
4 Farklı gelişen çocukları tanır, özelliklerini bilir, bu çocukları evde ve okulda destekleyecek özel uygulamaları yapar. X
5 Alan eğitimde karşılaştığı problemleri belirler, bireysel ve grup çalışmaları yürüterek problemlere çözüm önerileri getirir ve uygular. X
6 Paydaşlardan gelen görüş ve önerilerden de yararlanarak öz değerlendirme yapar, kişisel ve mesleki yönden kendini geliştirmeye yönelik çalışmalara katılır. X
7 Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile ilgili mevzuatı bilir, takip eder bu doğrultuda etkili iletişim kurar ve işbirliği yapar. X
8 Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanarak öğrencilerle sağlıklı iletişim kurar. X
9 Öğrencilerin gelişimi için erişilebilir teknoloji ile yaş dönemine uygun görsel-işitsel öğretim materyallerini kullanır, öğrencilerinin kullanmalarına olanak sağlar. X
10 Toplumsal ve siyasal yapılara ilişkin bilgiye sahiptir ve demokratik ve aktif katılım kararlılığına dayalı olarak medeni yaşama katılır. X
11 Alan eğitimi ve meslek bilgisi kaynaklarını takip edebilecek ve bu konular ile ilgili meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. X
12 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültür ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına uygun hareket eder. X
13 Öğrenme ortamlarını öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak, üst düzey bilişsel becerilerini geliştireceği etkili iletişim kurabileceği demokratik öğrenme ortamları hazırlar. X
14 Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme becerilerine sahiptir ve yeni bilgiye erişmek için bu becerileri kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 20
2. Ödev 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 1 5 5
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 6 12
Performans Görevi (Uygulama) 1 5 5
Final 1 10 10
Ödev 2 2 4
Toplam İş Yükü 69
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,76
Dersin AKTS Kredisi 3