Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İlkokulda Temel Matematik | SNE 101 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. FATİH SELİM SELLÜM |
Dersi Verenler | Arş.Gör. EMİNE NUR ÜNVEREN BİLGİÇ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Fatih Selim SELLÜM |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sayı sistemleri ve kökeni hakkında bilgi sahibi olabilmek. Temel işlem özellikleri hakkında derin bilgi sahibi olmak. Matematiksel modelleme gerektiren problemlerin farkında olur ve bu problemleri çözmek. Temel örüntü kurma ve temel örüntü kuralına ulaşma becerisine sahip olmak. Temel ispatlama süreçlerinin farkında olmak. Temel geometrik şekillerin yapısı, açılımları, uzunluk, alan ve hacimleri hakkında bilgi sahibi olmak. Ölçü ve ölçmeye ilişkin kavramları açıklayabilmek. |
Dersin İçeriği | Sayı sistemleri ve hiyerarşik modeli, sayı sistemlerinin dört işleme göre kapalılık özellikleri, matematiksel modelleme, dört işlem içeren problem çözme ve kurma, 10’luk tabandaki bir sayıyı başka tabanlarda yazma ve başka tabanlarda yazılmış bir sayıyı 10’luk tabana çevirme, 10’luk tabanı dışındaki tabanlarda dört işlem, ispatlarıyla birlikte 2, 3, 4, 5 ve 10 için bölünebilme kuralları, en küçük ortak kat ve en büyük ortak bölen, kesir ve kesirlerle dört işlem, kesir ve oran ilişkisi, ondalık kesirde sayıların yazılması ve dört işlem, örüntü, temel geometrik şekiller, temel uzay geometri – geometrik cisimler ve açınımları ile ölçü kavramı ve temel ölçü birimleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sayı sistemlerinin yapılanması ve tarihçesini açıklar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
2 | Matematiksel modelleme içeren problemleri çözer. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
3 | Taban artimetiğinin ve bölme ve bölünebilmenin mantıksal alt yapısını açıklar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
4 | Rasyonel sayı, kesir, oran ve orantı arasındaki ilişkiyi açıklar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
5 | Günlük yaşamdan hareketle temel örüntülerin kuralını açıklar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
6 | Temel geometrik cisimlerin uzunluk, açılım, alan ve hacimlerine yönelik problemleri çözer. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
7 | Ölçü kavramını ve temel ölçme birimlerini açıklar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Doğal sayıların ortaya çıkışı ve kuralları | |
2 | Tamsayıların ortaya çıkışı ve kuralları | |
3 | Rasyonel sayıların ortaya çıkışı ve kuralları | |
4 | Matematiksel modelleme problemleri | |
5 | Matematiksel modelleme problemleri | |
6 | Taban aritmetiğinin mantıksal arka planı ve problemleri | |
7 | Bölme ve bölünebilmenin mantıksal arka planı ve problemleri | |
8 | Rasyonel sayı ve kesir arasındaki kavramsal farklar | |
9 | Arasınav | |
10 | Oran ve orantı arasındaki kavramsal farklar | |
11 | Rasyonel sayı, kesir, oran ve orantıya yönelik problem çözme | |
12 | Temel örüntü kurallarını açıklama | |
13 | Temel geometrik çizimler, açılımları, alan ve hacimleri | |
14 | Merkezi eğilim ve dağılım ölçüleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Arıkan, A., Halıcıoğlu, S. (2014). Soyut matematik. Ankara:Palme Yayıncılık.
|
Ders Kaynakları | Argün, Z., Arıkan, A., Bulut, S., Halıcıoğlu, S. (2015). Temel matematik kavramların künyesi. Ankara: Gazi Kitabevi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri öğrenirken kendi öğrenme yollarının farkına varır, bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir | X | |||||
2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | X | |||||
3 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer. | X | |||||
4 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | X | |||||
5 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir. | ||||||
7 | Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1). | ||||||
8 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||
9 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | X | |||||
12 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir. | X | |||||
13 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | ||||||
14 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | X | |||||
15 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |