Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Problem Çözme ve Stratejileri | IME 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MİTHAT TAKUNYACI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MİTHAT TAKUNYACI, |
Dersin Yardımcıları | Yrd. Doç. Dr. Mithat TAKUNYACI |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrencilerin etkili problem çözme basmaklarını ve stratejilerini öğrenmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Problem Çözme Basamakları ( Problemi Anlama, Plan Yapma, Planı Uygulama, Çözümün Kontrolü, Yeni Bir Problem Üretme), Problem Çözme Stratejileri ( Şema Çizmek, Liste Hazırlamak, Tahmin ve Kontrol Etmek, Bölmek ve Yönetmek, Örüntü Aramak, Sondan Başlamak). |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Problem çözme hakkındaki teorik bilgilerini açıkça ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Problemi şema çizme stratejisini kullanarak çözer. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
3 | Problemi liste hazırlama stratejisini kullanarak çözer. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
4 | Problemi tahmin ve kontrol etme stratejisini kullanarak çözer. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
5 | Problemi mantıksal sorgulama stratejisini kullanarak çözer | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
6 | Problemin çözümüne farklı bakış açıları önerir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğrencilerin problem çözme hakkındaki teorik bilgilerinin incelenmesi. | |
2 | Problemin Şema Çizerek Çözülmesi | |
3 | Problemin Liste Hazırlanarak Çözülmesi | |
4 | Problemin Tahmin ve Kontrol Edilerek Çözülmesi | |
5 | Problemin Bölerek ve Yöneterek Çözülmesi | |
6 | Problemin Örüntü Oluşturarak Çözülmesi | |
7 | Problemin Sondan Başlayarak Çözülmesi | |
8 | Problemin Mantıksal sorgulama ile Çözülmesi | |
9 | Arasınav | |
10 | Problemin Benzer ve Basit Bir Problemden Yararlanılarak Çözülmesi | |
11 | Problemin Çözümüne Farklı Bir Bakış Açısı Geliştirmek | |
12 | Seçilen Problem Durumları Hakkında Öğrencilerin Problem Çözme Stratejilerini Kullanmaları | |
13 | Seçilen Problem Durumları Hakkında Öğrencilerin Problem Çözme Stratejilerini Kullanmaları | |
14 | Seçilen Problem Durumları Hakkında Öğrencilerin Problem Çözme Stratejilerini Kullanmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Altun, M., (2008). İlköğretim İkinci Kademe Matematik Öğretimi, Aktüel Yayınları |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Problem çözme hakkındaki teorik bilgilerini açıkça ifade eder. |
2 | Problemi şema çizme stratejisini kullanarak çözer. |
3 | Problemi liste hazırlama stratejisini kullanarak çözer. |
4 | Problemi tahmin ve kontrol etme stratejisini kullanarak çözer. |
5 | Problemi mantıksal sorgulama stratejisini kullanarak çözer |
6 | Problemin çözümüne farklı bakış açıları önerir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 10 | 20 |
Toplam İş Yükü | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |