Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Akademik İngilizce I | EKO 351 | 5 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Academic English I-II |
Önerilen Seçmeli Dersler | Academic English I-II |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. EMİNE GÖÇET TEKİN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. KENAN YERLİ, |
Dersin Yardımcıları | Yabancı Diller Bölümü Öğretim Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin, "European Language Portfolio Global Scale" B1 düzeyinde İngilizcede; |
Dersin İçeriği | Öğrencilerin sonraki yıllarda görecekleri mesleki İngilizce derslerini takip edebilmeleri, lisans sonrası ve meslek hayatlarında ihtiyaç duyacakları İngilizceye temel oluşturacak seviyede İngilizce dilbilgisi, kelime dağarcığı, okuduğunu anlama, sözlü anlatım ve yazma becerileri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1-Alanında yeterli olacak düzeyde ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) yabancı dil bilgisine sahip olur. 2-İş, okul, boş zaman, vb. düzenli olarak karşılaşılan tanıdık konularda net standart girdilerin ana noktalarını anlayabilir. 3-Dilin konuşulduğu bir alanda seyahat ederken ortaya çıkabilecek çoğu durumla baş edebilir. 4-Tanıdık veya kişisel ilgi alanlarıyla ilgili basit metinler üretebilir. 5-Tecrübe ve olayları, hayalleri, umutları ve isteklerinden bahsedebilir ve kısaca görüş ve planları için sebep ve açıklamalar üretebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Scan a text to locate specific information Write a paragraph with a topic sentence, supporting details and a conclusion Recognize and use ability in present, past, future (can, able to, could) | North Star-3 Ders Kitabı 1. Ünite |
2 | Identify main ideas Write a paragraph telling a story Distinguish between the Simple Past and Past Progressive | North Star-3 Ders Kitabı 2. Ünite |
3 | Identify different types of supporting details Write a paragraph about pros and cons Express purpose with an infinitive | North Star-3 Ders Kitabı 3. Ünite |
4 | Make and confirm predictions Write a paragraph about pros and cons Express purpose with an infinitive | North Star-3 Ders Kitabı 3. Ünite |
5 | Recognize opinions and supporting examples Write a point-by-point contrast with supporting examples Recognize and make comparisons with adverbs | North Star-3 Ders Kitabı 4. Ünite |
6 | Make and confirm predictions Write a point-by-point contrast with supporting examples Recognize and make comparisons with adverbs | North Star-3 Ders Kitabı 4. Ünite |
7 | Predict content from a title and subheading in a reading Write a cover letter with appropriate content and format Recognize and use future time clauses and expressions | North Star-3 Ders Kitabı 5. Ünite |
8 | Follow chronological order in a reading Write an opinion essay with an introduction, body and conclusion Recognize and use because and even though in main and dependent clauses | North Star-3 Ders Kitabı 6. Ünite |
9 | Vize Haftası | |
10 | Categorize information from two texts Write an opinion essay with an introduction, body and conclusion. Recognize and use because and even though in main and dependent clauses | North Star-3 Ders Kitabı 6. Ünite |
11 | Recognize and understand metaphors in a reading Write a point-by-point paragraph Distinguish between the uses of definite and indefinite articles (a/an/the) | North Star-3 Ders Kitabı 7. Ünite |
12 | Recognize and understand metaphors in a reading Write a point-by-point paragraph Distinguish between the uses of definite and indefinite articles (a/an/the) | North Star-3 Ders Kitabı 7. Ünite |
13 | Analyse information in a chart Write a cause and effect essay Recognize and use may, might, could to express future possibility | North Star-3 Ders Kitabı 8. Ünite |
14 | Identify cohesive devices of contrast Write a cause and effect essay Recognize and use may, might, could to express future possibility | North Star-3 Ders Kitabı 8. Ünite |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | --- |
Ders Kaynakları | [1] North Star-3 Reading & Writing Ders Kitabı [3] MyEnglishLab Online Platform |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olma | ||||||
2 | Temel ekonometri ve istatistik teorilerini mikro ve makro iktisadi problemlere çözüm üretmede kullanabilme yeteneğine sahip olma. | ||||||
3 | Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı (ve tercihen ilave olarak sözlü) iletişim becerisine sahip olma. | ||||||
4 | Genel ekonometri teorisi hakkında bilgili olma. | ||||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olma. | ||||||
6 | Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata ve benzeri) kullanabilme | ||||||
7 | Matematiksel, iktisadi, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz yapma beceisi kazanmak | ||||||
8 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmakla beraber, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına sahip olma ve stratejik yaklaşım geliştirebilme | ||||||
9 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olma, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | ||||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | ||||||
12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |