Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sağlıkta Liderlik | SHE 315 | 5 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | --- |
Önerilen Seçmeli Dersler | ---- |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. IŞIK ATASOY |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. IŞIK ATASOY, |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Hemşirelik/ebelik hizmetlerinin yönetiminde liderliğin önemini kavrayan ve analitik düşünme, problem çözme becerileri olan öğrenciler yetiştirmek |
Dersin İçeriği | Öğrencilerin liderlik özelliklerinin güçlendirilmesi için gerekli olan bilgi ve beceriyi içerir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hemşirelikte liderliğin önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
2 | Liderlik stillerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Lider özelliklerini örneklerle tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Analitik ve stratejik düşünme becerisini geliştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Liderlik özelliklerini hemşirelik bakım uygulamalarına entegre eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
6 | Sağlık ekibi ile takım çalışmasını sürdürür | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Liderlik kavramına genel bakış | |
2 | Liderliğin tarihçesi ve hemşire liderler | |
3 | Hemşirelikte Liderlik | |
4 | Liderlik ve Yöneticilik | |
5 | Liderlik Kuramları | |
6 | Yeni Liderlik Yaklaşımları | |
7 | Etkili Liderlerin Özellikleri | |
8 | Liderlik ve kültür | |
9 | Liderlik ve cinsiyet | |
10 | Liderlik ve motivasyon | |
11 | Değişim yönetimi ve liderlik | |
12 | Girişimcilik ve liderlik | |
13 | Liderlik ve Duygusal zeka | |
14 | Hemşirelikte liderlikle ilgili makalelerin incelenmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Basılmamış ders notları |
Ders Kaynakları | -.Feldman HR, Greenberg MJ, JAffe Ruiz M. Nursing Leadership: A concise Encyclopedia 2nd edition, Springer Publishing Company,USA(2011) -Klaingerberg M Dirschel KM Today’s Nursing Leader; Managing Suceeding and Excelling, Jones and Barlett Publishers, USA. (2010) -Tutar H Kriz ve Stres Yönetimi, Seçkin Yayınevi, Ankara (2004) -Rana Yiğit(Hemşirelikte Liderlik. Çukurova Nobel Tıp Kitapevi2018). -Ekici D;Cerit K; Gür E,Mert T; Keskin S.Sağlık Hizmetinde Yönetsel Sorunların Analizi,Çağhan matbaacılık, 2. baskı, (2019). -Bssie L.Marquis, carol J. Huston, Bahçecik Nefise ve Öztürk Havva(edt).Hemşirelikte Liderlik rolleri ve Yönetim işlevleri.eori ve uygulama,nobel tıp kitap evleri,(2017). -Ekici Dilek. Sağlık Bakım Hizmetinin Yönetimi, Sim Matbaası, 2.baskı, Ankara (2017) -Güncel internet kaynakları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilecek, kadın, üreme sağlığı ve sorunları konusunda bütüncül ebelik girişimlerini yapabilecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
2 | Kadın, yenidoğan ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde kullanır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, prekonsepsiyonel dönemden doğum sonrası döneme kadar geçen süreçte ebelik uygulamalarında kullanır. | X | |||||
5 | Kadın ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi, diğer disiplinler ve mesleki örgütlerle ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
6 | Mesleki yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
7 | Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerilerinin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | X | |||||
8 | Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | X | |||||
9 | Ebelik ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 57 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |