Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Okul Deneyimi I | TEF 104 | 2 | 1 + 4 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AKADEMİK PERSONEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğretmen adayı öğrencilerin uygulama yapacağı okulu, öğrencileri, programı ve öğretmenleri genel olarak tanımasını sağlamak için gözlem ve görüşmelerde bulunmaktır |
Dersin İçeriği | Ders planı hazırlanması,okulun örgütsel yapısının,işleyişinin anlaşılması,mesleki yasa ve yönetmeliklerin anlatılması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Okulun örgütsel yapısını, işleyişini ve öğretmenliği sistemli bir yaklaşımla sorgular | Örnek Olay, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
2 | Konuda geçen temel ilke ve kavramları mantıksal bir tutarlılıkla ilişkilendirir | Anlatım, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
3 | Sınıf ortamında öğrencilerin sorulan sorulara dersin öğretmenin vermiş olduğu cevapları birbiriyle karşılaştırır | Örnek Olay, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
4 | Mesleği ile ilgili yasa ve yönetmelikleri karşılaştırır | Anlatım, Örnek Olay, | Ödev, Sınav, |
5 | Verilen programa göre kendine uygun ders planı yapar | Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
6 | Öğretmen adayı etkinliklerle ilgili hazırladığı raporların ilgili uygulama öğretmeni ile değerlendirir | Anlatım, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
7 | Sınıf içinde kullanılan ders materyallerini (araç,gereç ve yazılı materyaller) kullanım teknikleri açısından karşılaştırır | Anlatım, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dönem Planı | |
2 | Öğretmenin Okuldaki Bir Günü | |
3 | Öğrencinin Okuldaki Bir Günü | |
4 | Bir Öğrencinin İncelenmesi | |
5 | Öğretim Yöntemleri | |
6 | Yan Branşınızda Öğretim Yöntemleri | |
7 | Derslerin Gözlenmesi | |
8 | Yan Branşınızda Derslerin Gözlenmesi | |
9 | Dersin Yönetimi ve Sınıf Kontrolü-Soru Sormayı Gözlemleme | |
10 | Okulda Araç-Gereç ve Yazılı Kaynaklar | |
11 | Okul Müdürü ve Okul Kuralları | |
12 | Okul ve Toplum | |
13 | Mikroöğretim Teknikleri | |
14 | Okul Deneyimi Çalışmalarının Değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Rehberi |
Ders Kaynakları | MEB mevzuatı Mesleki eğitim teknikleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilgisayar teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | ||||||
2 | Bilgisayar teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | X | |||||
3 | Bilgisayar teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | X | |||||
4 | Bilgisayar teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | ||||||
5 | Bilgisayar teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | X | |||||
6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | ||||||
7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | X | |||||
8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak. | X | |||||
9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | X | |||||
10 | Bilgisayar teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 97 |
1. Kısa Sınav | 1 |
1. Ödev | 1 |
2. Kısa Sınav | 1 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 68 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |