Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Antibiyotik Duyarlılık Testleri | TMB 511 | 0 | 4 + 2 | 6 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İHSAN HAKKI ÇİFTCİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Enfeksiyon etkeni olan bakterilerin tedavilerinde kullanılan kimyasallar ve kullanımlarının öğretilmesi hedeflenmiştir. |
Dersin İçeriği | İş kazalarını tanımlamak ve konuyla ilgili muhtemel iş kazalarını sınıflandırmak. Kaza istatistiklerini, maliyetlerini, korunma yöntemlerini ve öncelikle alınması gereken tedbirleri aktarılır. Kaza durumunda ilk müdahale uygulamaları hakkında bilgi akarılır. Antibiyotiklerin sınıflandırılması, etki mekanizmaları, antibiyotik duyarlılık testleri, sonuçların yorumlanması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Antibiyotikler ve etki mekanizmalarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
2 | MİK ve MBK kavramlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Antibiyotik duyarlılık testlerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Standardizasyon ve sonuçların yorumlanmasını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Laboratuvarda İş Sağlığı ve Güvenliği Bilgilendirme | |
2 | Antibiyotik nedir? Antibiyotiklerin sınıflandırılması. Antibiyotik etki mekanizmaları | |
3 | Minimal inhibisyon konsantrasyon (MİK) | |
4 | Minimal bakterisidal konsantrasyon (MBK) | |
5 | Tüp dilüsyon yöntemi | |
6 | Agar dilüsyon yöntemi | |
7 | Disk difüzyon yöntemi | |
8 | Antimikrobiyal gradient metod (E-Test) | |
9 | Otomatik sistemler | |
10 | Antibiyotik duyarlılık testlerinde standardizasyon | |
11 | Rutin uygulamalarda antibiyotiklerin seçilmesi | |
12 | Test sonuçlarının yorumlanması | |
13 | Mevcut antibiyotik duyarlılık yöntemleri ve geleceğe bakış | |
14 | Antibiyotik duyarlılık testlerinde özellikli uygulamalar, yorumlanmarında çıkabilecek sorunlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
- Sherris Medical Microbiology, An Introduction to Infectious Diseases, 4th. ed., Kenneth J. Rhan, C. George Ray. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mikroorganizmaları tür düzeyinde tanıma | X | |||||
2 | Hastalık yapış biçimlerini bilme | X | |||||
3 | hasta örneklerinden etken mikrorganizmaların tanımlanması ve antibiyotik etkinliklerinin belirlenmesi | ||||||
4 | Hasta örneklerinden mikroorganizmaların izole edilmesini bilme | X | |||||
5 | Mikroorganizmaların immün sisteme etkisi ve immün sistemin yanıtlarını bilme | X | |||||
6 | Hastane enfeksiyonu ve salgınlarla mücadeleyi bilme | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
1. İş Sağlığı ve Güvenliği | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |