Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Metinlerarası İlişkiler | ADE 613 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FUNDA KIZILER EMER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Didem YAYAN |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Metinlerarasılık kavramının çoğulcu bir perspektifle geniş çaplı bir analizini gerçekleştirmek, metinlerarasılık yöntemini uygulamada başarıyla gerçekleştiren kült metinleri incelemek ve sunulacak ipuçlarıyla öğrenciyi bu alanda çalışma üretebilecek duruma getirmek. |
Dersin İçeriği | Metinlerarasılık kavramının soykütüğü, tarihçesi, metinlerarasılık'ın tanımı, öncüleri, türleri geniş kapsamlı olarak incelenir. Metinlerarası İlişkiler yönteminin uygulamada nasıl kullanıldığına dair yurt dışındaki ve yurt içindeki önemli kült kitaplar, makaleler, lisansüstü tezler vb. birlikte etüd edilir. Öğrenciler sunum yapar.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Metinlerin çözümlenmesine yardımcı olması amacıyla kullanılan belli başlı edebi kuram ve eleştiri metotlarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Alman Edebiyat Tarihi’nde başlangıçtan itibaren ortaya konulmuş seçkin edebi metinler üzerinde yeni bir edebi çözümleme yöntemi olarak “metinlerarası ilişkiler” yöntemini uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | ) Metinlerin yapı ve anlam katmanlarını çözümler ve anlamı aktarma yöntemlerini irdeler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Savaş sonrası Edebiyat döneminden belli başlı eserleri alarak o devirle bağlantılı bir şekilde inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | Alman İdealist döneminden bu dönemin özelliklerini yansıtan eserleri seçerek analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
6 | Realizmle başlayan gerçekçilik akımını yansıtan eserleri karşılaştırmalı olarak inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Edebi metin, kuramlar üzerine | |
2 | Metinlerarasılık kuramı, önemli temsilcileri, düşünceleri | |
3 | Metinlerarasılık ve çeşitleri | |
4 | Metinlerarasılık kuramının genel terimleri | |
5 | Edebi eserler üzerinde uygulamalı çalışmalar | |
6 | Lessing’in Nathan der Weise eserini Metinlerarasılık yöntemiyle inceleme | |
7 | Goethe’nin Wilhelm Meister eserini Metinlerarasılık yöntemiyle inceleme | |
8 | Wilhelm Meister paralelinde romantik dönemin Bildungsromanlarını Metinlerarasılık yöntemiyle inceleme | |
9 | Kleist’ın dramları ve Alman Edebiyatındaki uzantıları Metinlerarasılık yöntemiyle inceleme | |
10 | Kafka’nın romanlarını Metinlerarasılık yöntemiyle inceleme | |
11 | Savaş sonrası dönemde savaşı işleyen yazar ve eserleri Metinlerarasılık yöntemiyle inceleme | |
12 | Döblin’in Berlin Alexanderplatz romanını Metinlerarasılık yöntemiyle inceleme | |
13 | Günter Grass’ın Blechttrommel eseri ve toplum eleştirisi | |
14 | Sınav |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ulrich Broich u. Manfred Pfister, Intertextualitaet Kubilay Aktulum, Metinlerarasılık Funda Kızıler Emer Ders Notları |
Ders Kaynakları | Michail Bakhtin, Dostoveski Poetikasının Sorunları Manfred Pfister: Konzepte der Intertextualität Ulrich Broich u. Manfred Pfister, Intertextualitaet Kubilay Aktulum, Metinlerarasılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak | ||||||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak | ||||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak | ||||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak | ||||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak | ||||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak | ||||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak | X | |||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak | X | |||||
5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak | ||||||
5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak | ||||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak | ||||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak | ||||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek | ||||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek | ||||||
8 | Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapmak (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatmak) | X | |||||
8 | Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapmak (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatmak) | X | |||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak | ||||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak | ||||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | ||||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 3 | 8 | 24 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |