Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yönetimde Benzetim Modelleme | MYU 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. EMİN GÜNDOĞAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere sistemi analiz etme, davranışını inceleyebilmek amacıyla model kurma ve deney yapma ve yorumlama yeteneği kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Temel Tanımlar, Giriş, Simulasyon model yapısı ve çeşitleri , Rassal Sayı ve Değişken üretimi ve testleri, Kuyruk sistemleri, Servis sistemlerinde modelleme, Simulasyon paketleri, Simulasyon veri analizi,Uygunluk testi, Envanter kontrol modelleri, Bakım ve yenileme yönetimi modelleri, Doğrulama ve geçerlilik analizi, İmalat sistemleri simulasyonu modeli |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sistemi analiz etme, davranışını inceleyebilmek amacıyla model kurma ve deney yapma ve yorumlama becerisi kazandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Rassal Sayı ve Rassal değer üretmenin tekniklerini öğretir. ve yorumlama becerisi kazandırır | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Benzetim Modelinin temel unsurları ve kurulumunu öğretir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Benzetim, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Modeli doğrulama, test etme ve analiz etme yeteneğini kazandırır. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | Kuyruk ve Servis sistemlerinin modelleme yapılarını öğretir. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Rol Oynama, Benzetim, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
6 | Stok Kontrol ve İmalat sistemlerinde benzetim kullanımını kavratır. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Rol Oynama, Benzetim, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
7 | Benzetim modellemede gerekli istatistik bilgisini kazandırır. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
8 | Benzetimde paket program kullanmayı öğretir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Benzetim, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Benzetime Giriş ve Temel Kavramlar | |
2 | Benzetim Modelleme Yapısı ve Çeşitleri | |
3 | Yönetimde Kesikli Olay Benzetim Modelleme | |
4 | Benzetimde istatistik-1: Dağılım Belirleme | |
5 | Benzetimde istatistik-2: Rassal Sayı ve Rassal Değer Üretme | |
6 | Yönetim Oyunları | |
7 | Kuyruk Sistemleri Yönetiminde Benzetim Modelleme | |
8 | Servis Sistemeleri Yönetiminde Benzetim Modelleme | |
9 | Lojistik Sistemeleri Yönetiminde Benzetim Modelleme | |
10 | Stok Yönetim Sistemlerinde Benzetim Modelleme | |
11 | Bakım Yönetim Sistemlerinde Benzetim Modelleme | |
12 | İmalat Sistemleri Yönetiminde Benzetim Modelleme | |
13 | Simulasyon Paketleri 1 | |
14 | Simulasyon Paketleri 2 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Simulation Modelling and Analysis Averill M.Law. McGrawHill. Handbook of Simulation Jerry Banks John Wiley and Sons. Computer Simulation in Management Science Michael Pidd John Willey&Sons. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır. | ||||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir. | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır. | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir. | ||||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır. | ||||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir. | ||||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır. | ||||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir. | ||||||
9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır. | ||||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır. | ||||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 37 |
2. Ödev | 38 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |