Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Girişimcilik ve Proje Yönetimi (İşletme Fakültesi) | SAU 1209 | 0 | 2 + 1 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÖKHAN GÜRLER |
Dersi Verenler | Doç.Dr. AHMET YAĞMUR ERSOY, Doç.Dr. GÖKHAN GÜRLER, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Seren ÖZSOY |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Girişimciliğin doğası hakkında spesifik bilgi sahibi olmak | Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
2 | Girişimciliğin avantaj ve dezavantajlarını kavrama | Örnek Olay, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Proje / Tasarım, Ödev, Sınav, |
3 | Girişimci kişilik özelliklerinin keşfedilmesi | Grup Çalışması, Tartışma, Anlatım, | Performans Görevi, Proje / Tasarım, |
4 | Yeni bir iş fikrinin proje olarak sunabilme kabiliyetinin kazanılması | Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, | Performans Görevi, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Girişimcilik nedir ve nasıl iş fikri olabilir | |
2 | İş fikri nasıl gelişir | |
3 | Girişimcilik özelliklerin keşfi ve yaratıcılık egzersizleri | |
4 | İş fikri geliştirme ve inovasyon egzersizleri | |
5 | Sorumlu girişimcilerle atölye çalışmaları | |
6 | İşletme kavramı, işletme fonksiyonları, işletmelerin kuruluş şekilleri | |
7 | İşletmelerdeki Kanuni süreçler ve yükümlülükler | |
8 | İş planı kavramı, ve hazırlaması ve öğeleri | |
9 | Pazar araştırması, ve pazarlama yöntemleri, Üretim, yönetim ve finansal plan | |
10 | Tecrübe paylaşımı ile örnek olay çalışması | |
11 | Uygun iş modeli örnek olay çalışması | |
12 | Etkili iletişim yöntemleri | |
13 | İş fikrine göre iş planı uygulamaları | |
14 | İş modeli ve iş planına yönelik sınıf uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | İŞLETME FAKÜLTESİ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | ||||||
1 | Yeni ve Güncel teknolojileri takip edebilir ve bunları değerlendirebilir | ||||||
1 | Alan bilgisini sağlama | ||||||
2 | Kurumsal Bilişim Sistemlerini işleyişini anlayabilir ve bu sistemleri temel seviyede kullanabilir | ||||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | ||||||
2 | Analitik düşünme becerisini geliştirme | ||||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | ||||||
3 | Temel seviyedeki işletme problemlerin sayısal modellerini oluşturur | ||||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerinin geliştirilmesi | X | |||||
4 | Modellenmiş işletme problemlerini bilişim teknolojileri yardımıyla çözer ve çözümleri yorumlar | ||||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | ||||||
4 | Girişimci ve iç girişimci olmak | X | |||||
5 | Firma düzeyinde problem tespiti ve çözümü | ||||||
5 | Bilişim odaklı projelere takımın bir bireyi olarak katkı sağlar | ||||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | ||||||
6 | Proje yönetiminde takım çalışmasını destekleyen bilgi teknolojileri araçlarını etkin bir biçimde kullanır | X | |||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | ||||||
6 | Ekonomi genelinde problem tespiti ve çözümü | ||||||
7 | Sözlü, yazılı iletişim becerisi | X | |||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
7 | Temel işletme fonksiyonlarına ve bilişim teknolojilerine hâkim olur ve bunlar arasındaki bağlantıyı kurar | ||||||
8 | Kurumsal bilişim sistemlerinin tasarlanması, geliştirilmesi ve uygulanması süreçlerine katkı verir. | ||||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
8 | Takım kurma ve geliştirme | X | |||||
9 | Etik farkındalık | X | |||||
9 | Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilir ve bu dokümanları sunar | X | |||||
10 | Sorun çözmede etik ve sosyal sorumluluk | X | |||||
10 | Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlar ve bu sunumları sunar. | X |
Sıra | İŞLETME BÖLÜMÜ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | ||||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | ||||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | ||||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | ||||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | ||||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X |
Sıra | ULUSLARARASI TİCARET VE FİNANSMAN BÖLÜMÜ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alan bilgisini sağlama | ||||||
2 | Analitik düşünme becerisini geliştirme | ||||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerinin geliştirilmesi | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci olmak | X | |||||
5 | Firma düzeyinde problem tespiti ve çözümü | ||||||
6 | Ekonomi genelinde problem tespiti ve çözümü | ||||||
7 | Sözlü, yazılı iletişim becerisi | X | |||||
8 | Takım kurma ve geliştirme | X | |||||
9 | Etik farkındalık | X | |||||
10 | Sorun çözmede etik ve sosyal sorumluluk | X |
Sıra | SAĞLIK YÖNETİMİ BÖLÜMÜ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık yönetimi alanına özgü yetkinlikler kazandırmak | ||||||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | ||||||
1 | Alan bilgisini sağlama | ||||||
1 | Yeni ve Güncel teknolojileri takip edebilir ve bunları değerlendirebilir | ||||||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | ||||||
1 | Yeni ve Güncel teknolojileri takip edebilir ve bunları değerlendirebilir | X | |||||
1 | Alan bilgisini sağlama | ||||||
2 | Analitik düşünme becerisini geliştirme | ||||||
2 | Kurumsal Bilişim Sistemlerini işleyişini anlayabilir ve bu sistemleri temel seviyede kullanabilir | ||||||
2 | Analitik düşünme becerisini geliştirme | ||||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | ||||||
2 | Kurumsal Bilişim Sistemlerini işleyişini anlayabilir ve bu sistemleri temel seviyede kullanabilir | ||||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
2 | Sağlık sektöründe inovasyon ve girişimcilik özellikleri kazanmak | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerinin geliştirilmesi | X | |||||
3 | Etkili, sözlü ve yazılı iletişim ve profesyonel sunum yapmak | X | |||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | ||||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerinin geliştirilmesi | X | |||||
3 | Temel seviyedeki işletme problemlerin sayısal modellerini oluşturur | ||||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | ||||||
3 | Temel seviyedeki işletme problemlerin sayısal modellerini oluşturur | ||||||
4 | Girişimci ve iç girişimci olmak | X | |||||
4 | Modellenmiş işletme problemlerini bilişim teknolojileri yardımıyla çözer ve çözümleri yorumlar | ||||||
4 | Girişimci ve iç girişimci olmak | X | |||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | ||||||
4 | Modellenmiş işletme problemlerini bilişim teknolojileri yardımıyla çözer ve çözümleri yorumlar | ||||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | ||||||
4 | Güncel sağlık yönetim bilgilerine erişmek/ulaşmak ve ekip arkadaşlarına aktarma becerisi kazanma | ||||||
5 | Firma düzeyinde problem tespiti ve çözümü | ||||||
5 | Bilişim odaklı projelere takımın bir bireyi olarak katkı sağlar | ||||||
5 | Örgütsel verileri analiz etmek | ||||||
5 | Bilişim odaklı projelere takımın bir bireyi olarak katkı sağlar | ||||||
5 | Firma düzeyinde problem tespiti ve çözümü | ||||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | ||||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | ||||||
6 | Ekonomi genelinde problem tespiti ve çözümü | ||||||
6 | Proje yönetiminde takım çalışmasını destekleyen bilgi teknolojileri araçlarını etkin bir biçimde kullanır | ||||||
6 | Ekonomi genelinde problem tespiti ve çözümü | ||||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | ||||||
6 | Proje yönetiminde takım çalışmasını destekleyen bilgi teknolojileri araçlarını etkin bir biçimde kullanır | X | |||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | ||||||
6 | Liderlik vasıflarını güncel sorunların çözümünde kullanmak | X | |||||
7 | Sağlık ekosisteminin gerektirdiği sorumluluk bilincine sahip olmak | ||||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
7 | Temel işletme fonksiyonlarına ve bilişim teknolojilerine hâkim olur ve bunlar arasındaki bağlantıyı kurar | ||||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
7 | Sözlü, yazılı iletişim becerisi | X | |||||
7 | Temel işletme fonksiyonlarına ve bilişim teknolojilerine hâkim olur ve bunlar arasındaki bağlantıyı kurar | ||||||
7 | Sözlü, yazılı iletişim becerisi | X | |||||
8 | Takım kurma ve geliştirme | X | |||||
8 | Kurumsal bilişim sistemlerinin tasarlanması, geliştirilmesi ve uygulanması süreçlerine katkı verir. | ||||||
8 | Takım kurma ve geliştirme | X | |||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
8 | Kurumsal bilişim sistemlerinin tasarlanması, geliştirilmesi ve uygulanması süreçlerine katkı verir. | ||||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
8 | Sağlık hizmeti sunumunda yasal ve etik davranışlarda bulunmak | ||||||
9 | Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilir ve bu dokümanları sunar | X | |||||
9 | Sağlık hizmetleri sunumunu etkileyen küresel bağlamı değerlendirmek | ||||||
9 | Etik farkındalık | X | |||||
9 | Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilir ve bu dokümanları sunar | ||||||
9 | Etik farkındalık | X | |||||
10 | Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlar ve bu sunumları sunar. | X | |||||
10 | Küresel sağlık hizmetlerindeki gelişimi kavramak/anlamak/yorumlamak | ||||||
10 | Sorun çözmede etik ve sosyal sorumluluk | X | |||||
10 | Sorun çözmede etik ve sosyal sorumluluk | X | |||||
10 | Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlar ve bu sunumları sunar. | X |
Sıra | YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ BÖLÜMÜ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni ve Güncel teknolojileri takip edebilir ve bunları değerlendirebilir | ||||||
2 | Kurumsal Bilişim Sistemlerini işleyişini anlayabilir ve bu sistemleri temel seviyede kullanabilir | ||||||
3 | Temel seviyedeki işletme problemlerin sayısal modellerini oluşturur | ||||||
4 | Modellenmiş işletme problemlerini bilişim teknolojileri yardımıyla çözer ve çözümleri yorumlar | ||||||
5 | Bilişim odaklı projelere takımın bir bireyi olarak katkı sağlar | ||||||
6 | Proje yönetiminde takım çalışmasını destekleyen bilgi teknolojileri araçlarını etkin bir biçimde kullanır | ||||||
7 | Temel işletme fonksiyonlarına ve bilişim teknolojilerine hâkim olur ve bunlar arasındaki bağlantıyı kurar | ||||||
8 | Kurumsal bilişim sistemlerinin tasarlanması, geliştirilmesi ve uygulanması süreçlerine katkı verir. | ||||||
9 | Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilir ve bu dokümanları sunar | ||||||
10 | Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlar ve bu sunumları sunar. | X |
Sıra | İŞLETME (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | ||||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | ||||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | ||||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | ||||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | ||||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | ||||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | ||||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 | PÇ 9 | PÇ 9 | PÇ 9 | PÇ 9 | PÇ 9 | PÇ 9 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 10 | PÇ 10 | PÇ 10 | PÇ 10 | PÇ 10 | PÇ 10 | PÇ 10 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Girişimciliğin doğası hakkında spesifik bilgi sahibi olmak | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Girişimciliğin avantaj ve dezavantajlarını kavrama | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerinin keşfedilmesi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Yeni bir iş fikrinin proje olarak sunabilme kabiliyetinin kazanılması |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Proje / Tasarım | 1 | 8 | 8 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |