Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yapı Tanılama Teknikleri | INM 606 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Derste PYTHON üzerinden kodlama uygulamaları yapılacaktır. Ödev ve sınavlarda PYTHON ile kodlama yapılarak çözülebilecek sorular sorulacaktır. Bu sebeple dersi seçen öğrencilerin temel düzeyde kodlama bilmeleri gerekmektedir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AYDIN DEMİR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. AYDIN DEMİR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yapı tanı çalışmaları, yapının mevcut durumunu yansıtan gerçek yapısal dinamik özelliklerin belirlenmesi amacıyla kullanılır. Elde edilen veriler, mevcut yapının sonlu eleman modelinin tutarlılığının test edilmesinde, kalibrasyon çalışmalarında ve numerik modelin değişik zaman adımlarında göstereceği davranış ve oluşturacağı mekanizma hikayesindeki tutarlılığın yüksek olmasının yanı sıra numerik çözümde istenen stabilite ve yakınsaklığın gerçekleşmesi için gereken güncelleme için faydalanılır. |
Dersin İçeriği | Titreşimler; Titreşimlerin sınıflandırılması ve analizi; Zorlanmış ve çevrel titreşimler. Tek ve çok serbestlik dereceli sistemler. Frekans ve mod şekillerinin belirlenmesi, Fourier transformu, FFT. Ölçüm aletleri, data toplama sistemleri. Titreşim analizinde deneysel adımlar, dijital sinyallerin işlenmesi, pencere ve filtreleme. Sonlu elemanlarla modelleme ve mevcut modellerin kalibrasyonu. Yapı hasarları ve belirleme yöntemleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çevrel titreşim ölçümlerinin işlenmesi ile yapı dinamik karakteristiklerini belirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
2 | Arazide çevrel titreşim deneylerini yapar, verileri toplar ve işler. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
3 | Sonlu eleman modellerini günceller | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Titreşim teorisi | |
2 | Titreşim teorisi, tek serbestlik ve çok serbestlik dereceli sistemler | |
3 | Yapıların sonlu eleman modellerinin oluşturulması | |
4 | Doğal frekans ve mod şekillerinin belirlenmesi | |
5 | Fourier transfomları, FFT, ve uygulamaları | |
6 | Veri toplama sistemleri | |
7 | Sensörler, kablosuz iletişim ağları | |
8 | Titreşim ölçümleri ve uygulamalar | |
9 | Test planlaması, boyutlama ve uygulama, test protokolleri | |
10 | Bilgisayar ortamında verilerin işlenişi | |
11 | Veri kalitesinin kontrolü, veri saklama | |
12 | Sonlu eleman modelinin nümerik kalibrasyonu | |
13 | Deprem sonrası yapısal hasarlar | |
14 | Projelerin sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Haftalık olarak SABİS üzerinden paylaşılacaktır. |
Ders Kaynakları | 1) Juang, J. N., (1994) Applied System Identification, Prentice Hall, Inc., Englewood Cliffs, New Jersey 07632 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
2. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |