Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İstatistiksel Deney Tasarımı ve Analizi | MKM 577 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYSUN EĞRİSÖĞÜT TİRYAKİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Mühendislikte, istatistiksel deney tasarımının temel prensipleri ve yöntemlerine, deneysel verilerin istatsitiksel teknikler kullanılarak analizi ve yarumlanmasına ilişkin bilgi ve beceriyi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | İstatistikte temel kavramlar, istatistiksel hipotez testi, korelasyon ve regresyon analizi, varyans analizi (ANOVA), tolerans ve tahmin aralıkları, deneysel tasarım yöntemleri, Taguchi deney tasarımı, örnek büyüklüğü tayini, amprik modellerde parametre tahmini. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Deney tasarlayabilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
2 | Deney verilerine istatistiksel analiz yöntemlerini uygulayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
3 | İstatistiksel analiz sonuçlarını yorumlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1-Mühendisler ve Fenciler için Olasılık ve İstatistiğe Giriş, Sheldon M. Ross, Çeviri Editörü: Prof.Dr. Salih Çelebioğlu, Prof.Dr. Reşat Kasap, AP-Academic Press, Nobel Yayınevi, ISBN: 978-605-133-229-1 2-Experimental Methods for Engineers, J.P.Holman, 8Th Ed., Mc Graw Hill 3-Design and Analysis of Experiments, D. C. Montgomery,John Wiley & Sons, 2009, Seventh Edition. 4-Teori ve Problemlerle İstatistik, Murray r. Spiegel, Larry J. Stephens, Çeviri Editörü: Prof.Dr. Alptekin Esin, Prof.Dr. Salif Çelebioğlu, Schumas´s Outlines, Nobel Yayınevi, ISBN: 975-591-420-X 5-Matlab ve İstatistiksel Veri Analizi, İpek Deveci Kocakoç, Nobel Yayınevi, ISBN: 978-9944-77-121-4 6-Deney Tasarımı İlke ve Teknikleri, Prof.Dr.Necla Comlekci, 2003 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Proje / Tasarım | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
1. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|