Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Elektronik Elemanların Isıl Kontrolü | MKM 570 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NEDİM SÖZBİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Gelişen teknoloji ile elektronik elemanların kullanılması yaygın hale gelmiştir. En küçük elektronik elemandan uzay araçlarına kadar pek çok yerde bu elemanlar kullanılmaktadır. Bunların güvenilir şekilde çalışması ve fonksiyonları tam yapabilmeleri için uygun ısıl kontrolün yapılması gerekir. Bu ders bu elemanlarda ısıl kontrolün nasıl yapılacağını öğretmektedir. |
Dersin İçeriği | Elektronik Elemanların Isıl Tasarımına Giriş, Isı Transferi Çeşitleri, Elektronik Elemanların Üretimi, Elektronik Elemanların Isı Yayımı, Isıl Çevre Elektronik Elemanlarda Isı İletimi, Elektronik Elemanlarda Akışkanlar Dinamiği, Elektronik Elemanlarda Taşınımla Isı Transferi, Elektronik Elemanlarda Işınımla Isı Transferi, Faz Değişimi ile Isı Transferi, Uydu ve Uzay Araçlarında Elektronik Soğutma. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Elektronik elemanlarda ısı iletimini hesabı yapar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, |
2 | Elektronik sistemlerinde ısı taşınımı hesabı yapar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, |
3 | Elektronik sistemlerinde ışınımla ısı transferi hesabı yapar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, |
4 | Faz Değişimi ile ısı transferi hesabı yapar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, |
5 | Uydu elektronik sistemlerinde ısı transferi hesabı yapar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, |
6 | Uydu elektronik sistemlerin ısıtılması ve soğutulması ile ilgili tasarım yapar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Elektronik Elemanların Isıl Tasarımına Giriş | |
2 | Isı Transferi Çeşitleri | |
3 | Elektronik Elemanların Üretimi | |
4 | Elektronik Elemanların Isı Yayımı | |
5 | Isıl Çevre | |
6 | Elektronik Elemanlarda Isı İletimi | |
7 | Elektronik Elemanlarda Akışkanlar Dinamiği | |
8 | Elektronik Elemanlarda Akışkanlar Dinamiği | |
9 | Elektronik Elemanlarda Taşınımla Isı Transferi | |
10 | Elektronik Elemanlarda Taşınımla Isı Transferi | |
11 | Elektronik Elemanlarda Taşınımla Isı Transferi | |
12 | Faz Değişimi ile Isı Transferi | |
13 | Faz Değişimi ile Isı Transferi | |
14 | Uydu ve Uzay Araçlarında Elektronik Soğutma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Yrd.Doç.Dr. Nedim SÖZBİR, Elektronik Elemanların Isıl Kontrolü Ders Notları |
Ders Kaynakları | 1. Fundamentals of Heat Transfer, Frank P. Incropera and David P. DeWitt, W’ley, NY, 1981. 2. Thermal Design of Electronic Equipment.Ed. Ralph Remsburg Boca Raton: CRC Press LLC, 2001. 3. Heat Transfer, Yunus Çengel, McGraw-Hill, NY, 2002 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 20 | 0 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 0 | 50 | 0 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |