Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Staj I | CVM 399 | 6 | 0 + 1 | 1 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi YASEMİN DAMAR ARİFOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. FÜSUN BOYSAN, Dr.Öğr.Üyesi YASEMİN DAMAR ARİFOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Staj Komisyonu Üyeleri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çevre Mühendisliği öğrencilerinin dönem içerisinde aldıkları teorik derslerin pratikte uygulanması ve pekiştirilmesi amacıyla yapılır. |
Dersin İçeriği | Staja 4. yarıyıl bitiminde başlanılması halinde ilk yapılacak staj türü sadece LABORATUVAR stajıdır. • Laboratuvar stajlarında ilgili birimde çevre/kimya mühendisi veya teknikeri gözetiminde Standart Metotlarla(APHA, AWWAWPCF-2012) analizler yapılır. Staj süresince en az 5 farklı (su ve atıksu) analizi yapılır. 4. Yarıyıl sonunda eğer staj 1 yapılmadıysa öğrenci 6. yy sonunda istediği herhangi bir ( Laboratuvar / Büro / Şantiye / İşletme / Proje / Çevre Yönetimi) staj türünde staj yapabilir. Yani 6 yarıyılı doldurmuş öğrencinin laboratuvar stajı yapma zorunluluğu yoktur. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kamu ve/veya özel kuruluşların organizasyon yapısını tanır. | Deney / Laboratuvar, | Sözlü Sınav, |
2 | Multidisipliner ortamlarda çalışır. | Deney / Laboratuvar, | Sözlü Sınav, |
3 | Aldığı teorik bilgilerin pratik uygulamalarını yapar. | Deney / Laboratuvar, | Sözlü Sınav, |
4 | İş ortamında alt ve üst birimlerin yetki ve sorumluluklarını öğrenir. | Deney / Laboratuvar, | Sözlü Sınav, |
5 | Çevre laboratuvarında deney yapar. | Deney / Laboratuvar, | Sözlü Sınav, |
6 | Laboratuvar düzenleri ve iş güvenliği hakkında bilgi edinir. | Deney / Laboratuvar, | Sözlü Sınav, |
7 | Çevre Mühendisliği uzmanlık alanlarını tanır. | Deney / Laboratuvar, | Sözlü Sınav, |
8 | Meslek etik değerlerini uygulamalı olarak öğrenir. | Deney / Laboratuvar, | Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Staj yapacağı kamu veya özel kurumların araştırılması | |
2 | Belirlenen kuruma müracatların yapılması | |
3 | Staj yerlerinin kabulu için değerlendirilmesi | |
4 | Uygun staj yerinin ilgili öğretim elemanı ile değerlendirilmesi | |
5 | Staj dökümanlarının toplanması | |
6 | İlgili staj birimlerinde sigorta ve onay işlemlerinin yapılması | |
7 | Staja başlama | |
8 | Staj uygulamasının gerçekleştirilmesi | |
9 | Staj uygulamasının gerçekleştirilmesi | |
10 | Staj defterleri(Raporları)nin doldurulması | |
11 | Staj defterinin teslimi ve onaylanması | |
12 | Ek raporların Hazırlanması | |
13 | Staj Sınavının yapılması | |
14 | Staj kabullerinin ilanı ve yayınlanması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Staj Komisyonu tarafından hazırlanan Çevre Mühendisliğinde staj esasları Üniversite staj esasları http://www.cevre.sakarya.edu.tr/tr/duyuru/goster/15694/staj-bilgilendirme |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matemetik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Sözlü Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Sözlü Sınav | 1 | 45 | 45 |
Final | 1 | 45 | 45 |
Toplam İş Yükü | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |