Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İklim Bilgisi ve Çevre | CVM 427 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MAHNAZ GÜMRÜKÇÜOĞLU YİĞİT |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MAHNAZ GÜMRÜKÇÜOĞLU YİĞİT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; atmosfer, genel iklim bilgisi, iklim değişimleri ve küresel ısınma ile ilgili temel bilgilerle, bunların doğal kaynaklar ve canlılar üzerindeki etkilerinin anlaşılması, neden-sonuç ilişkisinin kavranması ve çözümler üretilmesidir. |
Dersin İçeriği | Genel Kavramlar. Atmosfer bilgisi. İklim kuşakları. İklimin canlılar ve cansız ortamla karşılıklı ilişkisi. İklimin doğal kaynaklar üzerindeki etkileri.Küresel ısınma. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Atmosferin genel yapısı ve işleyişini kavrar, | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, |
2 | İklim ve hava olayları arasındaki farkı ve bağlantıyı bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, |
3 | Dünya üzerindeki iklimlerin özelliklerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
4 | İklim özellikleri ile su toprak, bitki örtüsü ve canlıların yaşam faaliyetleri ve arasındaki ilişkiyi kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
5 | Küresel ısınma ve iklim değişimleri ile ilgili temel bilgi kazanır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav, Performans Görevi, |
6 | Çevre sorunları ile iklim özellikleri ve küresel ısınma arasındaki ilişkiyi kurar ve tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Atmosferin yapısı, Ozon Tabakası | |
3 | İklim parametreleri | |
4 | İklim Kuşakları | |
5 | İklim Değişimleri | |
6 | Küresel ısınma nedir? Oluşumu ve nedenleri. | |
7 | Küresel ısınma sonuçları | |
8 | İnsan Sağlığı ve Hayvanların Yaşamı ile İklim İlişkisi | |
9 | Ara sınav | |
10 | Toprak, Bitki Örtüsü ve Ormanlar ile İklim İlişkisi | |
11 | Kentleşme, Yapılar, Sanayi ve Ulaşım ile iklim ilişkisi | |
12 | İklim ve çevre arasındaki ilişkiye bağlı sorunların önlenmesi için çözümler | |
13 | Öğrenci performans ödev sunumları | |
14 | Öğrenci performans ödev sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | M. Gümrükçüoğlu, İklim Bilgisi, Basılmamış Ders notu, 2008. |
Ders Kaynakları | 1. M. Kadıoğlu, "Bildiğimiz Havaların Sonu", İstanbul, 2002, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matemetik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | ||||||
5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |