Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yeraltı Su Kirliliği ve Kontrolü | CVM 423 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLGÜN DEDE |
Dersi Verenler | Doç.Dr. GÜLGÜN DEDE, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Önemli ve stratejik doğal bir kaynak olan yeraltı suyunun taşımakta olduğu hassasiyeti ve önemini vurgulamak, kirliliğin nedenlerini ve kaynaklarını tanımlamak ve nasıl kontrol altına alınabileceğini tartışarak çözüm ve önerilerde bulunmak. |
Dersin İçeriği | Giriş, Hidrolojik Döngü, Akifer ve Akifer Çeşitleri, Akiferlerin Aranması, Havza Verimi, Yeraltı Suyunun Geliştirilmesi ve İşletilmesi, Su Kalitesi Standartları, Kirleticiler ve Kirlenme Kaynakları, Kirletici Kaynaklara Karşı Alınabilecek Tedbirler, Kirlenmenin Kontrol Edilmesi, Yasal Düzenlemeler ve Kanunlar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yeraltı sularının önemini kavramak, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Kirlilik kaynaklarının neler olduğunu anlamak ve | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
3 | Kirlilik kontrolünün nasıl yapılacağını öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Hidrolojik Döngü | |
3 | Akifer ve Akifer Çeşitleri, | |
4 | Akiferlerin Aranması, | |
5 | Havza Verimi, | |
6 | Yeraltı Suyunun Geliştirilmesi | |
7 | Yeraltı Suyunun İşletilmesi | |
8 | Su Kalitesi | |
9 | Standartlar | |
10 | Kirleticiler ve Kirlenme Kaynakları | |
11 | Kirletici Kaynaklara Karşı Alınabilecek Tedbirler | |
12 | Kirlenmenin Kontrol Edilmesi | |
13 | Yasal Düzenlemeler ve Kanunlar | |
14 | Ülkemiz Açısından Yeraltı suyunun önemi ve anlamı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Freeze, R.A. ve Cherry, J.A. Yeraltı suyu, Çeviri: Kamil Kayabalı, Gazi Kitapevi, Ankara, 2003. |
Ders Kaynakları | 1. Fetter, C.W. Uygulamalı Hidrojeoloji, Çeviri: Mustafa Afşin, Kamil Kayabalı, Gazi Kitabevi, Ankara, 2004. 2. Keller, E.A. Çevre Jeolojisine Giriş, Çeviri: Erdal Akyol, Kamil Kayabalı, Gazi Kitabevi, Ankara, 2004. 3. Erguvanlı, K. Mühendislik Jeolojisi, Seç Kitabevi, İstanbul, 1994. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matemetik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | ||||||
5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |