Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Etkileşimli Bilgisayar Grafiğine Giriş | SWE 415 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜLÜZAR ÇİT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, yazılım mühendisliğinde etkileşimli bilgisayar grafiği uygulamalarının temel prensiplerini öğretmektir.
|
Dersin İçeriği | Bu dersin içeriği, bilgisayar grafiğinin temel öğeleri, bilgisayar grafiği donanımları ve bilgisayar grafiği uygulama alanlarından oluşmaktadır. Bu amaçla, sırasıyla 2B ve 3B dönüşümler, 2B/3B model yüzey gösterimleri, projeksiyon, sahneleme, ışık ve gölgeleme, kırpma gibi bilgisayar grafiğinin temel öğelerinden, bilgisayar grafiğinde kullanılan donanım bileşenlerinden ve bilgisayar grafiği uygulama alanlarından bahsedilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders Tanıtımı & Giriş | |
2 | Bilgisayar Grafiği Donanım Bileşenleri | |
3 | Temel Bilgisayar Grafiği Matematiği | |
4 | 2B/3B Dönüşümler | |
5 | 2B/3B Dönüşümler | |
6 | Projeksiyon | |
7 | Sahneleme | |
8 | Işık ve Gölge | |
9 | Kırpma | |
10 | Renk | |
11 | Etkileşimli Bilgisayar Grafiği Uygulama Alanları | |
12 | Etkileşimli Bilgisayar Grafiği Uygulama Alanları | |
13 | Etkileşimli Bilgisayar Grafiği Uygulama Alanları | |
14 | İnteractive graphics applications |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|