Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Stratejik Performans Yönetimi ve Karneleme | ENM 560 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. EMİN GÜNDOĞAR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. EMİN GÜNDOĞAR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Kurumsal performans ölçümü ve yönetiminde kullanılabilecek yöntemler ve özellikle bir yönetim aracı olarak performans karnesi yönteminin öğretilmesidir.
|
Dersin İçeriği | Performans Ölçümü Ve Yönetimi Kavramları, Performans Ölçüm Yöntemleri, Stratejik Yönetim Esaslı Performans Ölçümü, Yönetim Muhasebesinde Performans Ölçüm Yöntemleri, İşletmelerde Performans Ölçüm Ve Yönetim Uygulamaları Performans Karnesi Kavramı ve Gelişimi, İşletmelerde Performans Karnesi Kullanımı, Performans Karnesinde Kullanılan Boyutlar, İşletmelerde Kullanılan Performans Ölçütleri, Performans Karnesinin Uygulama Aşamaları, Endüstriyel İşletme Uygulamaları, Hizmet sektöründeki işletme Uygulamaları, Kamu ve Yerel Yönetim Uygulamaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kurumsal performansın çok boyutlu olarak ölçülmesini ve işletmelerin stratejilerine odaklanmasını sağlar. | Anlatım, | Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Kurumsal performans ölçümü ve yönetiminde kullanılabilecek yöntemleri öğretir. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Sanayi, ticaret ve hizmet işletmelerindeki performans karnesi uygulamalarının öğrenilmesi sağlanır | Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Problem Çözme, | Ödev, Performans Görevi, |
4 | Performans yönetimi uygulamalarında karşılaşılan eksik yanları gösterir | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | Performans karnesi kullanan ve kullanmayan işletmeler arasındaki farklılığı anlar. | Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Performans Ölçümü Ve Yönetimi Kavramları | |
2 | Performans Ölçüm Yöntemleri | |
3 | Stratejik Yönetim Esaslı Performans Ölçümü | |
4 | Yönetim Muhasebesinde Performans Ölçüm Yöntemleri | |
5 | İşletmelerde Performans Ölçüm Ve Yönetim | |
6 | Performans Karnesi Kavramı ve Gelişimi | |
7 | İşletmelerde Performans Karnesi Kullanımı | |
8 | Performans Karnesinde Kullanılan Boyutlar | |
9 | İşletmelerde Kullanılan Performans Ölçütleri | |
10 | Ara Sınav | |
11 | Performans Karnesinin Uygulama Aşamaları | |
12 | Endüstriyel İşletme Uygulamaları | |
13 | Hizmet sektöründeki işletme Uygulamaları | |
14 | Kamu ve Yerel Yönetim Uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Strategic Performance Management, Andre de Waal, PalGrave MacMilan Publishing, 2007. |
Ders Kaynakları | 1- Strategic Performance Management, Andre de Waal, PalGrave MacMilan Publishing, 2007. 2- Enterprise Performance Management, Ron Dimon, John Wiley & Sons, 2013. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır. | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir. | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır. | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir. | X | |||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır. | X | |||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir. | X | |||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır. | X | |||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir. | X | |||||
9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır. | X | |||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir. | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır. | X | |||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
1. Proje / Tasarım | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |