Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Seç Iv: Erken Çocukluk Döneminde Teknoloji Kullanımı | ECE 518 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUAT KOL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SUAT KOL, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör Eslem Gözde Fide |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Erken çocukluk eğitiminde kullanılacak teknolojik araç gereçlerin ve yazılımların özelliklerini kavramak, teknolojinin eğitimin alanında etkin kullanımını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Teknoloji nedir, teknolojinin tarihsel serüveni, eğitimde teknoloji kullanımı, erken çocukluk döneminde teknoloji kullanımı, erken çocukluk eğitiminde kullanılan teknolojik araç gereçler, teknolojinin çocuğunun gelişim alanlarına etkisi, erken çocukluk eğitiminde bilgisayar kullanımı, bilgisayarın çocuğa katkıları, çocuğa yönelik hazırlanan bilgisayar uygun yazılımları belirlemek, nitelikli yazılımların kriterleri, mobil teknolojiler, erken çocukluk eğitimine mobil teknolojilerin kullanımı, mobil yazılımların niteliklerinin belirlenmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Erken çocuklukta teknolojinin önemini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Teknolojinin gelişime etkilerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Yazılım seçiminde dikkat edilmesi gereken kriterleri kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Mobil teknolojilerin gelişimdeki etkilerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Teknoloji nedir | İlgili kaynaklar, ders materyalleri |
2 | Teknolojinin tarihsel serüveni | İlgili kaynaklar, ders materyalleri |
3 | Eğitimde teknoloji kullanımı | İlgili kaynaklar, ders materyalleri |
4 | Erken çocukluk döneminde teknoloji kullanımı | İlgili kaynaklar, ders materyalleri |
5 | Erken çocukluk eğitiminde kullanılan teknolojik araç gereçler | İlgili kaynaklar, ders materyalleri |
6 | Teknolojinin çocuğunun gelişim alanlarına etkisi | İlgili kaynaklar, ders materyalleri |
7 | Erken çocukluk eğitiminde bilgisayar kullanımı | İlgili kaynaklar, ders materyalleri |
8 | Bilgisayarın çocuğa katkıları | İlgili kaynaklar, ders materyalleri |
9 | Çocuğa yönelik hazırlanan bilgisayar uygun yazılımları belirlemek | İlgili kaynaklar, ders materyalleri |
10 | Nitelikli yazılımların kriterleri | İlgili kaynaklar, ders materyalleri |
11 | Mobil teknolojiler | İlgili kaynaklar, ders materyalleri |
12 | Erken çocukluk eğitiminde mobil teknolojilerin kullanımı | İlgili kaynaklar, ders materyalleri |
13 | Mobil yazılımların niteliklerinin belirlenmesi | İlgili kaynaklar, ders materyalleri |
14 | Genel değerlendirme | İlgili kaynaklar, ders materyalleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Muhtelif ders notları |
Ders Kaynakları | Erken Çocuklukta Teknoloji Kullanımı, Suat KOL, Pegem Yayınları |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 5 | 25 |
Ödev | 30 | 1 | 30 |
Final | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |