Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitimde Program Geliştirme | EBB 411 | 7 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ABDURRAHMAN HENDEK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. OSMAN TİTREK, Prof.Dr. MUSTAFA BAYRAKCI, Doç.Dr. GÖZDE SEZEN GÜLTEKİN, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Kübra CEVHERLİ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Eğitim programları ile ilgili temel teori ve uygulamalar hakkında bilgilendirmek ve mevcut eğitim programları ve bunlara alternatif yaklaşımlara yönelik bakış açılarını geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Eğitim programlarını tanıma, eğitim programında hedef ve amacın önemi, eğitim programlarının etkili organize edilmesi, eğitim programının oluşturulması,eğitim programı hazırlama basamakları,eğitim programı hazırlamada alternatif yaklaşımlar,eğitim programlarına farklı bakış açıları ve yeni programın eleştirisi, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi program içeriğini tanıma |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi programlarını analiz eder. | Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, |
2 | Programlarda yer alacak öğrenci ihtiyaçlarını belirler ve bu ihtiyaçlara programın oluşturabileceği cevapları belirler | Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, |
3 | Program geliştirme aşamaları arasındaki ilişkileri belirler. | Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
4 | Program geliştirme sürecini kavrar. | Anlatım, | Sınav , |
5 | Eğitim programları üzerine eleştiri yapar. | Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Eğitim programı hazırlarken hedef ve amaçları saptar. | Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
7 | Türkiye’de ve diğer ülkelerdeki eğitim programlarının yapısını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Kavramlar | |
2 | Program geliştirmenin tarihi, soyal, psikolojik, ekonomik, bireysel temelleri | |
3 | Program geliştirmenin felsefi temelleri | |
4 | Program geliştirme tasarımları | |
5 | Program geliştirme süreci | |
6 | İhtiyaç Analizi | |
7 | Hedef, amaç ve kazanıma dair taksonomi, yaklaşımlar ve dikkat edilecek noktalar | |
8 | Hedef, amaç ve kazanıma dair taksonomi, yaklaşımlar ve dikkat edilecek noktalar | |
9 | İçerik ve içerik yazma yaklaşımları | |
10 | Öğrenme süreci ve dalenin yaşantı konisi | |
11 | Program değerlendirme yaklaşımları | |
12 | Program geliştirme Modelleri | |
13 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Programının incelenmesi | |
14 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Programının incelenmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1]Demirel, Özcan Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık, 2003 |
Ders Kaynakları | [2]Tan, Şeref ve Alaatin Erdoğan, Öğretimi Planlama ve değerlendirme, Ankara Anı YAyıncılık, 2001 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | |||||||
4 | |||||||
5 | |||||||
6 | |||||||
7 | |||||||
8 | |||||||
9 | |||||||
10 | |||||||
11 | |||||||
12 | |||||||
13 | |||||||
14 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 62 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |