Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Oyun Teorisi | EKO 467 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÜNSAL OZAN KAHRAMAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi SAYIN SAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, stratejik karar verme sürecinde ekonomik ve politik aktörlerin nasıl davrandığının analiz edilmesidir. Karar verme sürecinde bireysel faydanın yanında, rakibin de davranışlarının dikkate alınmasına stratejik düşünme adı verilmektedir. Matematiksel olarak karşılıklı stratejilerin ifade edilmesi ile yapılacak olan analizler, klasik ekonomik analizlerden farklı olacaktır. Dersin içeriği her ne kadar ekonomik olsa da, temel olarak mikro ekonometri ve matematik bilgilerinin dersin ön şartları olduğu unutulmamalıdır. |
Dersin İçeriği | Bu derste mikro ekonomik aktörler olan hanehalkı ve firmalara ait karar verme süreçleri stratejik bir yöntemlerle ele alınacaktır. Mahkumlar açmazı ve Nash dengesi gibi oyun teorisinin temel kavramlarını kullanarak yapacağı analizlerin sonuçlarını yorumlayacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mikroekonomide kullanılan kavramları genişletebilir ve stratejik düşüncenin anlamını öğrenebilir. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
2 | Oyun teorik düşünce yapısını ekonomik ve politik alanlara uygulayabilir. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Farklı oyun teorisi modellerini tartışabilir ve sonuçlarını karşılaştırabilir. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | “Tam bilgi ve eksik bilgi” veya “Bir kerelik oyun/tekrarlı oyun” gibi kavramları tanıyarak stratejik düşünceye uyarlayabilir. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mikroekonomik kavramların hatırlatılması, Oyun Teori hakkında genel bilgilerin verilmesi | |
2 | Basit oyunlar ve sınıflandırılmaları, temel kavramların tanıtılması | |
3 | Mahkumlar Açmazı ve Nash dengesi kavramlarının tanıtımı | |
4 | Baskın Strateji ve Bastırılmış Strateji kavramlarının tanıtımı | |
5 | Eş-Anlı (bir kerelik) oyunlar ve örneklerin incelenmesi | |
6 | Birden Fazla Nash dengesi içeren oyunlar ve örnekler | |
7 | Karma Stratejiler | |
8 | VİZE | |
9 | Tam bilgili dinamik oyunlar -1 | |
10 | Tam bilgili dinamik oyunlar - 2 | |
11 | Geriye doğru çıkarsama ve alt oyun mükemmel denge kavramı | |
12 | Eksik bilgili statik oyunlar - 1 | |
13 | Eksik bilgili statik oyunlar - 2 | |
14 | Bayesyen Oyun Uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Oyun Teorisi (2009), Ensar Yılmaz An Introduction to Game Theory (2000) Martin Osbourne. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olma | ||||||
2 | Temel ekonometri ve istatistik teorilerini mikro ve makro iktisadi problemlere çözüm üretmede kullanabilme yeteneğine sahip olma. | ||||||
3 | Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı (ve tercihen ilave olarak sözlü) iletişim becerisine sahip olma. | ||||||
4 | Genel ekonometri teorisi hakkında bilgili olma. | ||||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olma. | ||||||
6 | Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata ve benzeri) kullanabilme | ||||||
7 | Matematiksel, iktisadi, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz yapma beceisi kazanmak | ||||||
8 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmakla beraber, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına sahip olma ve stratejik yaklaşım geliştirebilme | ||||||
9 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olma, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | ||||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | ||||||
12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 1 | 7 | 7 |
Ödev | 2 | 6 | 12 |
Final | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |