Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dijital Dönüşüm Uygulamaları (Sektör Dersi) | ENM 558 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ALPER KİRAZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Alperen Aytatlı, Volkan Çetin, Necdet Gürsoy |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dijital Dönüşümün ögelerini oluşturan robotik, yapay zekâ, büyük veri, artırılmış gerçeklik, eklemeli üretim, nesnelerin interneti, bulut bilişim, siber güvenlik teknolojileri hakkında bilgi vermek, bu kapsamında geliştirilen yeni teknolojiler ve yöntemler hakkında bilgi vermek, hem teorik hem de pratikteki uygulamaların ve uygulamada elde edilen tecrübelerin paylaşılarak, Dijital Dönüşümün İmalat ve Hizmet Sektörüne uygulanabilirliğini sağlamak. |
Dersin İçeriği | Endüstri 4.0 Tasarım İlkeleri ve Kavramsal Çerçeve, Büyük Veri Teknolojileri, Yapay Zeka ve Makine Öğrenmesi, Artırılmış Gerçeklik ve Sanallaştırma, Adaptif Robotik Sistemler, Otomasyon ve Sensör Teknolojileri, Nesnelerin Interneti ve Endüstriyel Haberleşme Sistemleri, Simulasyon Sistemleri, Bulut Bilişim Sistemleri, Eklemeli Üretim (3D Printing) Sistemleri, Sibergüvenlik Sistemleri, Üretim ve Hizmet Süreçlerinde Dijital İzlenebilirlik Sistemleri , Endüstri 4.0 olgunluk seviyesinin ve Dijital Dönüşüm Yol Haritalarının Belirlenmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dijitalleşme, Endüstri 4.0'a Giriş ve Dijital Strateji | |
2 | Endüstri 4.0 Tasarım İlkeleri ve Kavramsal Çerçeve | |
3 | Dijital İnovasyon ve İş Modeli İnovasyonu/Dijital Pazarlama ve Marka Yönetimi | |
4 | Yapay Zeka ve Makine Öğrenmesi | |
5 | Yapay Zeka Teknolojileri ve İmalat Sistemlerinde Uygulamaları | |
6 | Yapay Zeka Teknolojileri ve Servis Sistemlerinde Uygulamaları | |
7 | Büyük Veri Teknolojileri ve Uygulamaları | |
8 | Eklemeli Üretim/Otomasyon ve Sensör Teknolojileri | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Nesnelerin Interneti/Endüstriyel Haberleşme ve 3D Printing | |
11 | Adaptif Robotik Sistemler/Üretim ve Hizmet Süreçlerinde Dijital İzlenebilirlik Sistemleri | |
12 | Artırılmış Gerçeklik ve Sanallaştırma/Siber Güvenlik Sistemleri | |
13 | Bulut Bilişim Sistemleri/Simülasyon Sistemleri | |
14 | Endüstri 4.0 Olgunluk Seviyesinin ve Dijital Dönüşüm Yol Haritalarının Belirlenmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | SABİS Platformunda yayınlanacaktır. |
Ders Kaynakları | 1. Ustundag, A., & Cevikcan, E. (2017). Industry 4.0: managing the digital transformation. 2. Springer.Schwab, K. (2017). The fourth industrial revolution. Currency. 3. Hill, C. (2018). Reformation to industrial revolution: 1530-1780. Verso Books. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır. | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir. | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır. | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir. | ||||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır. | ||||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir. | ||||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır. | ||||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir. | ||||||
9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır. | ||||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır. | ||||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |