Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Medya | YBS 427 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NACİYE GÜLİZ UĞUR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi NACİYE GÜLİZ UĞUR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Teknolojinin sunduğu en yaygın araçlardan olan sosyal medya araçlarının tarihini ve gelişimini ele alarak bu konuda temel bilgileri edindirmek. Dijital okuryazarlık kavramının kavranması ile birlikte sosyal medyanın geçmişte ve günümüzde önemli rol oynadığı olayları analiz etmek ve gelecekteki evrimi üzerine çıkarımlar yapabilmek amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Ders kapsamında sosyal medya ve sosyal medya araçlarının tarihsel gelişimi ve güncel durumu hakkında bilgiler sunulacaktır. Sosyal medyanın kullanılması, içerik üretilmesi ve içerik yorumlanması bağlamında büyük önem taşıyan dijital okuryazarlık kavramından bahsedilecektir. Sosyal medya araçları kullanılarak geniş etki düzeyine ulaşan vakalar incelenecek ve günümüzden örnekler analiz edilerek öğrencilerin derse aktif katılımları sağlanacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal medyayı tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, |
2 | Dijital okuryazarlık kavramını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
3 | Sosyal medya araçlarını kullanabilir, içerik oluşturabilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Proje / Tasarım, |
4 | Sosyal medyada yer alan mesajları kavrayabilir ve eleştirel düşünerek analiz edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal medyaya giriş, temel kavramlar ve araçlar | |
2 | Sosyal medyanın tarihsel gelişimi | |
3 | Türkiye’de ve dünyada sosyal medya | |
4 | Sosyal medya ve değişen medya anlayışı | |
5 | Sosyal medya ve toplum mühendisliği | |
6 | Dijital okuryazarlık kavramı ve önemi | |
7 | Sosyal medyanın değiştirici gücü | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Vakalar: Sosyal medya ve toplum | |
10 | Vakalar: Sosyal medya ve tüketim | |
11 | Vakalar: Sosyal medya ve pazarlama | |
12 | Vakalar: Sosyal medya ve kamu yönetimi | |
13 | Vakalar: Sosyal medya ve manipülasyon | |
14 | Sosyal medya ve etik |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Edibe Sözen (ed.) (2012). Hepimiz Globaliz Hepimiz Yereliz - Gutenberg Galaksiden Zuckerberg Galaksiye, Alfa Yayınları, İstanbul. 2- Deniz Yengin (ed.) (2015). Sosyal Medya Araştırmaları, Paloma Yayınları, İstanbul. 3- Berkan Bayındır, Deniz Yengin, Tamer Bayrak (2018). Süper Bağlantılı İnternet Dijital Medya-Tekno - Sosyal Hayat, Der Yayınları, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni ve Güncel teknolojileri takip edebilir ve bunları değerlendirebilir | ||||||
2 | Kurumsal Bilişim Sistemlerini işleyişini anlayabilir ve bu sistemleri temel seviyede kullanabilir Temel seviyedeki işletme problemlerin sayısal modellerini oluşturur | ||||||
3 | Temel seviyedeki işletme problemlerin sayısal modellerini oluşturur | ||||||
4 | Modellenmiş işletme problemlerini bilişim teknolojileri yardımıyla çözer ve çözümleri yorumlar | ||||||
5 | Bilişim odaklı projelere takımın bir bireyi olarak katkı sağlar | ||||||
6 | Proje yönetiminde takım çalışmasını destekleyen bilgi teknolojileri araçlarını etkin bir biçimde kullanır | ||||||
7 | Temel işletme fonksiyonlarına ve bilişim teknolojilerine hâkim olur ve bunlar arasındaki bağlantıyı kurar | ||||||
8 | Kurumsal bilişim sistemlerinin tasarlanması, geliştirilmesi ve uygulanması süreçlerine katkı verir. | ||||||
9 | Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilir ve bu dokümanları sunar | ||||||
10 | Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlar ve bu sunumları sunar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Proje / Tasarım | 30 |
1. Ödev | 20 |
1. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 129 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |