Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çağdaş Sanatta Politik Eğilimler Giriş | RES 533 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ŞİRİN YILMAZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Çağdaş Sanat uygulamalarında gelişen eleştirel yaklaşımların ve eğilimlerin analiz edilmesi. |
Dersin İçeriği | İmgenin Tanımları: 1- Epistemolojik imgeden sanatsal imgeye, 2- Politik İmge, 3- İmge,Simge, Gösterge ve Sanat, Sanat/Siyaset İlişkisinde Üç Temel Durum, 1-Uluslaşma 2-Özerklik 3- Avangard, Modernizmden Postmodernizme Politik İmge |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | YILMAZ, Mehmet (2006). Modernizmden Postmodernizme Sanat; TİMUÇİN, Afşar (2003). Estetik; TİMUÇİN, Afşar(2008). Düşünce Tarihi, İstanbul: Bulut Yayınları; TANYELİ, Uğur (2009). TILLY, Charles (2005). Avrupa’da Devrimler, Çeviren: Özden Arıkan, İstanbul: Literatür Yayınları; ŞAHİNER, Rıfat (2008). Postmodern Kırılmalar, İstanbul: Yeni İnsan Yayınevi, SIMMEL, Georg (2009). Modern Kültürde Çatışma (Çev. T. Bora - N. Kayıkçı - E. Gen), İstanbul: İletişim Yayınları, SARUP, Madan (1997). Post-Yapısalcılık ve Postmodernizm, Çev: A. Baki Güçlü, İstanbul:Bilim Sanat Yayınları; |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | ||||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X | |||||
6 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | ||||||
7 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak | ||||||
8 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 0 | 0 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 0 | 0 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 0 | 0 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 0 | 0 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 0 | 0 |
Final | 1 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |