Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilim Tarihi ve Felsefesi | EFG 003 | 0 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MUHAMMET EMİN MISIR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MİTHAT TAKUNYACI, Doç.Dr. MEHMET CÜNEYT BİRKÖK, |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Dersin amacı bilim kavramın sadece gözlem ve/veya deneye dayalı fizik, kimya, biyoloji gibi doğa bilimleri ve sosyoloji, psikoloji, tarih gibi sosyal bilimleri içine alacak fşekilde ortaya koymaktır. |
Dersin İçeriği | Bilim felsefesi, gözle, deney ölçme, bilimsel açıklama, bilimsel teorilerin yapısı gibi bilimiğn felsefesinin yapılabileceği konuların ele alınmasıdır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel kavramları bilir | Anlatım, | Performans Görevi, |
2 | Temel ilkeleri bilir | Anlatım, | Sınav , |
3 | Bilim felsefesinin temel özelliklerini açıklar | Tartışma, | Ödev, |
4 | Bilim tarihinin temel safhalarını açıklar | Soru-Cevap, | Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilim Felsefesi Nedir? | |
2 | Gözlem, Deney ve Ölçme | |
3 | Bilimsel Açıklama | |
4 | Bilimsel Teorilerin Yapısı | |
5 | Bilimsel Hipotezlerin Pekişltirilmesi | |
6 | Bilimsel Teorilerin Gelişimi | |
7 | Tarih Öncesi Çağlarda Bilim ve Teknoloji | |
8 | Antik Yunan ve Helenistik Çağdaki Bilim ve Teknoloji | |
9 | Roma Döneminde Bilim ve Teknoloji | |
10 | Orta Çağ'da Bilim ve Teknoloji | |
11 | Türkler'in İslamiyet'e Giriş Döneminde Bilim ve Teknolojiye Etkileri | |
12 | Rönesans ve Aydınlanma Dönemi’nde Bilim ve Teknoloji | |
13 | Yeni Çağda Batıda Bilimin Gelişimi ve Cumhuriyet Dönemi’nde Türkiye’de Bilim | |
14 | Sınav |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yok |
Ders Kaynakları | 1) Grunberg, T., & Grunberg, D. (2013). Bilim Felsefesi (İ. Taşdelen, Ed.). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi. 2) Yörükoğulları, E., Orhun, Ö., Topdemir, H. G., & İhsanoğlu, E. (2013). Bilim ve Teknoloji Tarihi (E. Yörükoğulları & E. İhsanoğlu, Ed.). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Temel kavramları bilir |
2 | Temel ilkeleri bilir |
3 | Bilim felsefesinin temel özelliklerini açıklar |
4 | Bilim tarihinin temel safhalarını açıklar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Uygulama) | 4 | 10 | 40 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 81 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,24 | ||
dersAKTSKredisi | 3 |