Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dil Eğitiminde Metin Kullanımı | TTO 521 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk edebiyatındaki hangi metinlerin yabancılara Türkçe öğretiminde kullanılmasının uygun olacağını metindilbilimsel ölçütlerle ortaya koyma becerisini kazandırmak ve bu bağlamda metinlerin dilsel, ve biçemsel yapılarından yola çıkarak metinlerin anlam çözümlemelerini yapabilme becersini öğrencilere kazandırmak, öğrencilerin edebi metinleri metindilbilimsel ölçütlerle sadeleştirebilmelerini sağlamak. |
Dersin İçeriği | Metin bilgisi ile ilgili temel kavramlar, metinlerin özellikleri, metinsellik ölçütleri; dil eğitiminde metin kullanımı; öğretimsel metinlerin özellikleri, metinlerin seviyelendirilmesi, metin seviyelendirmede öğrencilerin gelişimsel özellikleri ve dil yeterlilikleri, farklı yaş grupları için metin seçme ve seçilen metinler üzerinde yapılacak kısaltma, sadeleştirme, yeniden yazma uygulamaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Metindilbilimsel ölçütlerle bir metni inceleyebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
2 | Yabancılara Türkçe öğretimine uygun metinleri seçebilme | Anlatım, Tartışma, | Sınav , |
3 | Edebî metinlerin özelliklerini belirleyip eğitim amacıyla kullanabilme | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yabancılara Türkçe Öğretiminde Dilbilimin Yeri Ve Önemi | |
2 | Metin Kavramı ve Türleri | |
3 | Edebî Metin, İşlevi ve Özellikleri | |
4 | Edebi Metin Türlerinin Dilbilimsel Özellikleri | |
5 | Şiir Metinlerinin İkinci Dil Öğretiminde Avantaj ve Dezavantajları | |
6 | Anlatı Türündeki Metinlerin İkinci Dil Öğretiminde Avantaj ve Dezavantajları | |
7 | Metnin Büyük Ölçekli Yapısı | |
8 | Metnin Küçük Ölçekli Yapısı Bağdaşıklık Ve Bağlaşıklık | |
9 | Metindilbilmsel Çerçevede Metin Çözümleme Çalışmaları | |
10 | Metindilbilmsel Çerçevede Metin Çözümleme Çalışmaları | |
11 | Yabancı dil olarak Türkçe dersleri için metin etkinlikleri hazırlama | |
12 | Yabancı dil olarak Türkçe dersleri için metin etkinlikleri hazırlama | |
13 | Yabancı dil olarak Türkçe dersleri için metin etkinlikleri hazırlama | |
14 | Yabancı dil olarak Türkçe dersleri için metin etkinlikleri hazırlama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Daşcıoğlu, Y. (2017). "Possibilities and Risks of Using Literary Texts in Second Language Teaching," Turkish Online Journal of Educational Technology, http://www.tojet.net/special/2017_11_1.pdf 2. Dilidüzgün, Ş. (2008).Türkçe Öğretiminde Metindilbilimsel Bağlamda Uygulamalı Bir Yaklaşım. Yayımlanmamış Doktora Tezi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. 3. Göktürk, A. (1980). Okuma Uğraşı. 2. Bası, İstanbul: Çağdaş yayınları 4. Georgakopoulu, A., Goutsos, D. (2003). Discourse Analysis: An introduction, Edinburgh: Edinburgh Uni.Press 5. Kocaman, Ahmet, vd., (1996 ).Söylem Üzerine, Ankara: Hitit Yayınevi. 6. Meral Oraliş-Şeyda Ozil (1992), Metindilbilimsel Yaklaşımla Yazınsal Bir Metni Çözümleme Denemesi?, Dilbilim Araştırmaları, Ankara, ss. 38-40 7. Zeynel Kıran, (2001), Dilbilime Giriş |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|