Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İngilizce Okuma ve Yazma Öğretimi | ELT 306 | 6 | 4 + 4 | 6 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | Bu dersi almak için ön koşul bulunmamaktadır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Bu derse ilişkin önerilen başka ders bulunmamaktadır. |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERVE SAVAŞÇI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MERVE SAVAŞÇI, Arş.Gör. MERVE YILDIZ, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. MERVE SAVAŞÇI |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Dilin dört temel basamağından olan okuma ve yazma becerilerinin öğretimine ilişkin güncel yaklaşımlar, bu yaklaşımlara getirilen eleştiriler ortaya konularak öğrencilerin İngiliz Dili Eğitimi disiplininin ilgili basamağı hakkında genel bir izlenim kazanmaları hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Okuma, yazma ve dilbilgisi öğretiminin farklı evreleri ve tekniklerinin detaylı incelenmesi; değişik yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenen grupları için dil farkındalığının ve öğretim becerilerinin geliştirilmesi; farklı yeterlilik düzeylerine uygun ders planlama ilke ve teknikleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bu dersin sonunda öğrenciler okuma ve yazma öğretiminin farklı evreleri ve tekniklerinin detaylı incelenmesi yoluyla dil farkındalığını açıklayabilecekler, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
2 | Öğretim becerilerinin değişik yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenen grupları için geliştirilmesi üzerine tartışabilecekler, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
3 | Dil becerilerine odaklanarak ders planlamanın plan ilke ve tekniklerine göre farklı yeterlik düzeylerine uygun bireysel ve/veya küçük-ölçekli grup aktiviteleri tasarlayabilecekler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
4 | Okuma ve yazma öğretimine yönelik çeşitli yaklaşımların temel varsayımlarını birbirleriyle kıyaslayabilir. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Kelime öğretimi, okuma ve yazma becerilerinin öğretimi alanındaki çağdaş yaklaşımları amaç doğrultunda şekillendirerek uygulayabilir. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Okuma/yazma öğretiminin önemi. Okuma/yazma öğretiminde karşılaşılan sorunların çözümüne yönelik yaklaşımlar. | Introduction to Second Language Reading (Silberstein, 1994, Ch:1) |
2 | Öğrencilerin okuma/yazma etkinliklerine motive edilmesini sağlayan etkinlikler. | Introduction to Second Language Reading (Silberstein, 1994, Ch:2) |
3 | Pre, while ve post reading etkinlikleri | Introduction to Second Language Reading (Silberstein, 1994, Ch:3 and 4) |
4 | Etkili okuma teknikleri. Okuma becerisini geliştirmeye yönelik etkinlikler. | Introduction to Second Language Reading (Silberstein, 1994, Ch:5 and 6) |
5 | Kelime öğretimi yöntemleri. | Introduction to Second Language Reading (Silberstein, 1994, Ch:7)/ How to teach vocabulary. (Thornbury, 2002, Ch:1 What’s in a word?) |
6 | Yeni öğrenilecek kelimelerin sınıfa sunulması etkinlikleri. | How to teach vocabulary. (Thornbury, 2002, Ch:3 Classroom sources of words) / Ch:4 Texts, dictionaries and corpora) |
7 | Yeni öğrenilen kelimelerin işe koşulması etkinlikleri. | How to teach vocabulary. (Thornbury, 2002, Ch:7 Teaching word parts and word chunks)/ Ch:8 How to test vocabulary) |
8 | Ara Sınav Haftası | |
9 | Kelime testleri nasıl hazırlanmalı. | Teaching Written English. (White, V.A. 1989, Part: 1/ch; 1,2,3,4,5,6) |
10 | Yazma öğretimi. Pre writing etkinlikleri. | Teaching Written English. (White, V.A. 1989, Part: 2/ch;6, 7, 8) |
11 | Yazma etkinliği sırasında öğretmenin öğrencilere rehberliği. | Teaching Written English. (White, V.A. 1989, Part: 2/ch;16, 17)/ Techniques and Resources in Teaching Writing. (Raimes, A. 1983, Ch: 5) |
12 | Öğrencilerin yazdıklarına verilecek geribildirim yöntemleri. Akran geribildirimleri. | Techniques and Resources in Teaching Writing. (Raimes, A. 1983, Ch: 6) |
13 | Okuma/yazma dersinde kullanılacak metin türleri. | Writing Tasks (Jolly, D. 1994) |
14 | Yazma Sürecinde Rehberlik ve Düzeltme - Günlük Yazma- Genel Tekrar | Writing Tasks (Jolly, D. 1994) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu |
Johnson, P.A. (2008). Teaching Reading and Writing A Guidebook for Tutoring and Remediating Students, R&L Education
|
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | X | |||||
2 | İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder. | X | |||||
3 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir. | X | |||||
4 | İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
5 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir. | X | |||||
6 | Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer. | X | |||||
7 | Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir. | X | |||||
8 | Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır | X | |||||
9 | Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir. | X | |||||
10 | Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler. | X | |||||
11 | Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder. | X | |||||
12 | Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır. | X | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır. | X | |||||
14 | Yabancı dil testleri geliştirir. | X | |||||
15 | İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
1. Proje / Tasarım | 55 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 8 | 128 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 196 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |