Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkçe Öğretimi Programına Eleştirel Yaklaşımlar | TEG 617 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALPARSLAN OKUR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı tarihi süreçte ve günümüzde var olan Türkçe öğretim programlarını alanda edinilen ileri düzeydeki bilgi ve beceri ile eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmektir. |
Dersin İçeriği | Demirel (2004: 34)’e göre eğitimde program geliştirme, program ögeleri olan amaç, içerik, öğrenme- öğretme süreci ve değerlendirme boyutları arasındaki dinamik ilişkiler bütünüdür. Bu doğrultuda bu dersin içeriği 2006 yılında değişen ve önümüzdeki günlerde tekrar yenileceği öngörülen orta öğretim Türkçe öğretim programını alanda edinilen ileri düzeydeki bilgi ve beceri ile eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme olarak belirlenmiştir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türkçe Öğretim Programı’na yönelik bilgi ve becerileri kullanabilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Performans Görevi, |
2 | 2006 öncesi ve sonrası Türkçe Öğretim Programı’nı karşılaştırabilir ve yorumlayabilir | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Türkçe Öğretim Programına yönelik sorunları tespit eder. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Türkçe Öğretim Programına yönelik araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tarihi Süreçte Türkçe Öğretim Programlarını Eleştirel Bir Yaklaşımla Değerlendirebilme (2006 Öncesi) | |
2 | Türkçe Öğretim Programı’nı Eleştirel Bir Yaklaşımla Değerlendirebilme (2006 Sonrası) | |
3 | Türkçe Öğretim Programı’nın Genel Amaçları Eleştirel Bir Yaklaşımla Değerlendirebilme | |
4 | Türkçe Öğretim Programı’nda Hedefler/Kazanımları Eleştirel Bir Yaklaşımla Değerlendirebilme | |
5 | Türkçe Öğretim Programı’nda İçeriği Eleştirel Bir Yaklaşımla Değerlendirebilme | |
6 | Türkçe Öğretim Programı’nda Öğrenme-Öğretme Sürecini Eleştirel Bir Yaklaşımla Değerlendirebilme | |
7 | Türkçe Öğretim Programı’nda Ölçme-Değerlendirme Sürecini Eleştirel Bir Yaklaşımla Değerlendirebilme | |
8 | Türkçe Öğretim Programında Tespit Edilen Sorunlar | |
9 | Türkçe Öğretim Programında Tespit Edilen Sorunlara Yönelik Çözüm Önerileri | |
10 | Türkçe Öğretim Programı Üzerine Yapılan Araştırmalar | |
11 | Türkçe Öğretim Programı Üzerine Bir Araştırma Planlama | |
12 | Türkçe Öğretim Programı Üzerine Bir Araştırma Yürütme | |
13 | Türkçe Öğretim Programı Üzerine Bir Araştırma Yürütme | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | MEB, (2006) .TÜRKÇE ÖĞRETİM PROGRAMI. |
Ders Kaynakları | Göğüş, B. (1968). Türkçe Öğretimi Kılavuzu. MEB, Türkçe Öğretmeni Özel Alan Yeterlikleri. Mart 23 , 2012 tarihinde meb.gov.tr: http://otmg.meb.gov.tr/YetGenel.html adresinden alındı Özbay, M. (2007). Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri I: Öncü Yayınları Özbay, Murat. (2006). Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri II. Anakara: Öncü Yayınları Özbay, M., & Melanlıoğlu, D. (2012). Türkçe Öğretim Programının Dinleme Becerisi Bakımından Değerlendirilmesi. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 7(1), s. 87-97. Demirel, Özcan; Şahinel, Melek. (2006). Türkçe Öğretimi. Ankara: Pegem. Yıldız, C. (2008).Yeni Öğretim Programına Göre Kuramdan Uygulamaya Türkçe Öğretimi. Pegem Yayıncılık |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |