Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Matematik Öğretiminde Teknoloji | IME 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NURAY ÇALIŞKAN DEDEOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi NURAY ÇALIŞKAN DEDEOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Mithat TAKUNYACI |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere teknolojinin öğretime entegrasyonu ve matematik eğitimindeki bilişim teknolojilerini tanıtmak, matematik eğitiminde kullanılan güncel programın özelliklerini keşfederek matematiğe uygun aktiviteler hazırlatmak, öğrencilerin bilgisayar destekli eğitimin önemi, yararları ve sınırlılıkları hakkında geniş bilgi sahibi olmalarını sağlamak, geleneksel eğitim ve bilgisayar destekli eğitimdeki öğrenci ve öğretmen rollerini karşılaştırmaktır. |
Dersin İçeriği | Matematik eğitimindeki bilişim teknolojilerinin yeri ve önemi, matematik eğitiminde dünyada kullanılan güncel programların incelenmesi; Bu programların: Özelliklerinin keşfedilmesi, programla geometrik yapıların oluşturulması, Sınıf ortamına uygun geometri uygulamalarının sunulması, sunulan aktiviteler üzerinde tartışmalar ve bu programların etkililiği. Matematik öğretiminde kullanılan teknolojilerin öğretime katkıları, öğretmene biçilen rollerin değerlendirilmesi, öğrencilerin üstlendiği rol, bilgisayar programlarının arabulucu rolü, teknoloji destekli etkinlik geliştirme, teknoloji kullanımının getirileri ve zorluklarının değerlendirilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Teknolojik araçların sınıfta kullanımı için gereken teknik bilgi ve becerileri sınıflandırır. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, | Sınav , Ödev, |
2 | Teknolojinin matematik eğitiminde kullanılmasının fayda ve zararlarını tartışır. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, | Sınav , Ödev, |
3 | Türkiye´de ve dünyada matematik öğretiminde kullanılan bilgisayar eğitimini karşılaştırır. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, | Sınav , Ödev, |
4 | Matematik dersini bilgisayar destekli öğretim için planlar. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, | Sınav , Ödev, |
5 | Matematik eğitiminde kullanılan matematik programlarını uygular. | Anlatım, Deney / Laboratuvar, | Sınav , Ödev, |
6 | Matematik öğretiminde bilgisayar ve bilişim teknolojilerini uygular. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Teknolojinin öğretime entegrasyonu | |
2 | Teknolojinin öğretime entegrasyonu | |
3 | Teknolojik pedagojik alan bilgisi | |
4 | Teknolojik pedagojik alan bilgisi | |
5 | Sanal öğrenme nesneleri | |
6 | Sanal öğrenme nesneleri | |
7 | Türkiyede ve dünyada matematik öğretiminde teknolojinin yeri | |
8 | Türkiyede ve dünyada matematik öğretiminde teknolojinin yeri | |
9 | ARASINAV | |
10 | Güncel bilgisayar programlarının matematik eğitiminde tanıtılması ve uygulanması | |
11 | Güncel bilgisayar programlarının matematik eğitiminde tanıtılması ve uygulanması | |
12 | Güncel bilgisayar programlarının matematik eğitiminde tanıtılması ve uygulanması | |
13 | Matematik öğretiminde kullanılacak bilgisayar yazılımlarının değerlendirilmesi | |
14 | Matematik öğretiminde kullanılacak bilgisayar yazılımlarının değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | İpek, İsmail (2001). Bilgisayarla Öğretim. Tasarım, Geliştirme ve Yöntemler. Ankara: Tıp-Teknik Kitapçılık |
Ders Kaynakları | 1. Karabıyık, E.(2011). Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımı 1.Altun, M.(2008). Matematik Öğretimi: Aktüel yayıncılık, 5.Baskı 2.Dr.Salih UŞUN: Dünyada ve Türkiyede BDE, 3.Dr.Yavuz AKPINAR: BDE ve Uygulamalar, |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |