Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocuklarda Temel Fen Kavramlarının Gelişimi | ILF 635 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CANAN LAÇİN ŞİMŞEK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kavram gelişimi etkili fen öğreniminde önemli bir yere sahiptir. Bunun gerçekleşebilmesi için öğretmenlerin kavram gelişiminin, bu gelişimi etkileyen faktörlerin, yaygın olan hatalı düşüncelerin farkında olması ve bunları giderecek nitelikte etkinlikler hazırlayabilmesi gerekmektedir. |
Dersin İçeriği | Kavram gelişimi, çocuklarda fen kavramlarının gelişimi, fen kavramlarının gelişimini etkileyen faktörler, kavram yanılgıları, kavram yanılgılarını gidermek için etkinlik hazırlama |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | kavram nedir tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, |
2 | kavram gelişimini anlar | Bireysel Çalışma, Anlatım, | Ödev, |
3 | temel fen kavramlarını anlar | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, | Ödev, Sözlü Sınav, |
4 | kavram yanılgılarının farkına varır | Problem Çözme, Tartışma, Grup Çalışması, Anlatım, Beyin Fırtınası, | Ödev, Sözlü Sınav, |
5 | kavram yanılgılarının nedenlerini tartışır | Örnek Olay, Anlatım, Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | kavram yanılgılarını gidermek için etkinlik önerir. | Soru-Cevap, Problem Çözme, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Anlatım, | Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kavram gelişimi | |
2 | Çocuklarda fen kavramlarının gelişimi | |
3 | Fen kavramlarının gelişimini etkileyen faktörler (çocuğa bağlı olanlar) | |
4 | Fen kavramlarının gelişimini etkileyen faktörler (ortama bağlı olanlar) | |
5 | Fen kavramlarıyla ilgili hatalı düşünceler, kavram yanılgıları | |
6 | Fen kavramlarıyla ilgili hatalı düşünceler, kavram yanılgıları | |
7 | Fen kavramlarının öğretiminde dikkat edilmesi gereken hususlar | |
8 | Çocukların hatalı düşünceleri ile önceki çağlarda yaşamış bilim insanlarının düşünceleri arasındaki benzerlikler, paralellikler | |
9 | Çocukların hatalı düşünceleri ile önceki çağlarda yaşamış bilim insanlarının düşünceleri arasındaki benzerlikler, paralelliklerin örneklerle detaylandırılması | |
10 | Fen kavramlarında hatalı düşüncelerin giderilmesine yönelik etkinlik geliştirme | |
11 | Fen kavramlarında hatalı düşüncelerin giderilmesine yönelik etkinlik geliştirme | |
12 | Etkinlik uygulamaları | |
13 | Etkinlik uygulamaları | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Harlen, W. (1985). Primary science. taking the plunge. London: Heinnemann Educational. 2. Osborne, R.and Freyberg, P. (1985). Learning in Science: The implications of children’s science. Hong Kong: Heinemann. 3. Holt, B.-G. (1991). Science with young children. Washington: National Association For The Education Of Young Children. 4. Harlen, W. (1993). Teaching and learning primary science. London: Paul Chapman Publishing Ltd. 5. Einstein, Albert ve Infeld, Leopold (1994). Fiziğin evrimi. Ankara: Onur Yayınları. 6. GABEL, D. L. (1994). Handbook of research on science teachingand learning. New York: MacMillan. 7. Steffe, L. P. and J. Gale. (1995). Constructivism in education. New Jersey: Lawrence Erlbaum. 8. Treagust, D. F., Duit, R. & Fraser, B. J. (1996). (Eds.). Improving teaching and learning in science and mathematics. New York: Teachers College Press. 9. Bixby, William. (1997). Galileo ve Newton’un evreni. Ankara: Tübitak Yayınları. 10. Yıldırım, Cemal. (1997). Bilim tarihi. İstanbul: Remzi Kitabevi. 11. Gürel, Osman. (2001). Doğa bilimleri tarihi. Ankara: İmge Kitabevi. 12. Oldroyd, David. .(2004). İnsan düşüncesinde yerküre: yerbilimine bir tarihsel bakış. Ankara: Tübitak Yayınları. 13. BAHAR, Mehmet.(Ed.). (2006). Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık. 14. Tez, Zeki. (2008). Biyolojinin kültürel tarihi. İstanbul: Doruk Yayınları. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 40 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |