Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Test Geliştirme Teknikleri | ILF 535 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İSMAİL ÖNDER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İSMAİL ÖNDER, |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencileri tanımada ve öğrenme çıktılarının ölçülmesinde kullanılabilecek araçların taşıması gereken özelliklerinin farkında olup bu doğrultuda ilgili araçları geliştirmek |
Dersin İçeriği | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, ölçülecek özelliğin kuramsal yapısı, ölçme araçlarının taşıması gereken özellikler, ölçme araçlarının geliştirilmesinde ve sürecin tamamında yapılması gerekenler, amaç, yapıyı temsil eden göstergeler, madde yazımı, görüşme ve odak grup görüşmeleri, ön uygulama, verilerin toplanması, madde ve veri analizi, nihayi form ve taşıması gereken özellikler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları açıklar | Anlatım, | Sınav , |
2 | Ölçme araçlarının taşıması gereken özellikleri listeler | Tartışma, | Sınav , |
3 | Ölçme araçlarının geliştirilmesinde ve sürecin tamamında yapılması gerekenleri tartışır | Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar | |
2 | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar | |
3 | ölçülecek özelliğin kuramsal yapısı | |
4 | ölçme araçlarının taşıması gereken özellikler | |
5 | ölçme araçlarının geliştirilmesinde ve sürecin tamamında yapılması gerekenler | |
6 | yapıyı temsil eden göstergeler | |
7 | madde yazımı | |
8 | Ara sınav | |
9 | görüşme ve odak grup görüşmeleri | |
10 | ön uygulama | |
11 | verilerin toplanması | |
12 | madde ve veri analizi | |
13 | nihai form ve taşıması gereken özellikler | |
14 | Final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | - |
Ders Kaynakları | Lane, S., Raymond, M. R., & Haladyna, T. M. (Eds.). (2016). Handbook of test development (pp. 3-18). New York, NY: Routledge. Haladyna, T. M. (2004). Developing and validating multiple-choice test items. Routledge. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 4 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 20 | 40 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |