Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Araştırma Yöntemleri | MUH 614 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. YUSUF ARSLAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. YUSUF ARSLAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilgi, bilim, bilimsel bilgi hakkında bilgi vermek. Bilimsel bilginin diğer bilgi türlerinden farkını ortaya koymak. Bilime yönelik pozitivist ve pozitivist ötesi yaklaşımlara değinmek. Tez konusunun seçimi, alıntı yöntemleri kaynak gösterme yöntemleri, tez şekil şartları hakkında uygulamalı bilgi vermek. Tez yazımı ve ödev hazırlamada etik kuralları öğretmektir. Tüm bunları Muhasebe-Finansman Lisansüstü öğrencilerine uyarlayarak anlatmak ve öğretmek. |
Dersin İçeriği | Muhasebe –Finansman Bilim Dalı doktora öğrencilerine doktora tezlerini yazmada yardımcı olacak spesifik araştırma yapma becerilerini kazandırmak. Veri toplama ve analizi yöntemleri, bilimsel etik, programlar eşliğinde veri analizi ve yorumlama. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel araştırma tanım ve kavramlarını öğrenir. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Araştırma türlerini öğrenir. | Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, |
3 | Araştırma tasarımı ile ilgili temel kavramları öğrenir. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
4 | Araştırma hatalarının temellerini öğrenir. | Grup Çalışması, Örnek Olay, | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
5 | Bir araştırma hazırlama yeteneği kazanır. | Grup Çalışması, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Araştırma Planlama ve Araştırma Konusu Seçimi, Veri Kaynaklarının Taranması Yöntemleri | |
2 | Araştırma Amaçlarının Belirlenmesi ve Problemlerin Tanımlanması, Hipotez Kurma, Veri Toplama ve Analiz Yöntemleri | |
3 | Araştırma Projesi Hazırlama ve Araştırma Uygulaması, Yöntem Bilgisi, Kaynak Gösterme Bilgisi, Bilimsel Etik | |
4 | E-views ile zaman serileri analizi, basit ve çoklu regresyon modeli, serilerin uygun formata dönüştürülmesi | |
5 | Kukla değişkenlerin kullanılması, serilerin durağanlığının test edilmesi. nedensellik ve eş bütünleşme testleri | |
6 | Panel veri analizine giriş | |
7 | Tek yönlü hata bileşen modeli, İki yönlü hata bileşen modeli | |
8 | Panel birim kök testleri, panel yapısal kırılmalı birim kök testleri, panel eşbütünleşme testleri, panel yapısal kırılmalı eşbütünleşme testleri | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Güçlü Engle-Granger Eşbütünleşme Testi, Bir ve iki kırılmalı kesirli (fractional) birim kök testi | |
11 | Zamanla Değişen Simetrik Nedensellik Testi, Zamanla Değişen Asimetrik Nedensellik Testi | |
12 | Doğrusal Olmayan ARDL Eşbütünleşme Testi, Doğrusal Modellere Dayalı Fourier Birim Kök Testi; Fourier ADF,Doğrusal Olmayan Modellere Dayalı Fourier Birim Kök Testi; Fourier KSS | |
13 | Panel KSS Birim Kök Testi, Panel Eşikli Birim Kök Testi, Dumitrescu-Hurlin Panel Nedensellik Testi | |
14 | Panel Asimetrik Nedensellik Testi, Zamanla Değişen Panel Nedensellik Test |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Econometrıc Analysıs Of Panel Data Badı Baltagı . EViews ileTemel Ekonometri, Selahattin Güriş, Burak Güriş, Ebru Çağlayan, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uygulanabilir / yayınlanabilir akademik sonuçlar | ||||||
2 | İleri düzey araştırma ve analiz metodolojilerinin uygulanması | ||||||
3 | Orijinal konularda derinlemesine eleştirel literatür araştırması yapmak | ||||||
4 | İlgili alanda araştırma yapmak ve literatürdeki boşlukları tespit etmek | ||||||
5 | : Etik konular hakkında farkındalık | ||||||
6 | Araştırma etiği taahhüdü | ||||||
7 | İleri düzeyde teorik / pratik bilgi sahibi | ||||||
8 | Alandaki ilgili teori ve kavramların eleştirel incelemesi | ||||||
9 | Kendisine verilen bir konuda ders içeriği tasarlayabilir ve aktarılabilir | ||||||
10 | Hedef kitleye ve amaca uygun retorik stratejiler kullanın |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 2 | 2 | 4 |
Proje / Tasarım | 3 | 3 | 9 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |