| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Medıa, Power and Polıtıcs | MCS 517 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EKMEL GEÇER |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | This couse aims to examine the interactions between media and political institutions, actors and processes, in light of theories of journalism, communication and political practice. |
| Dersin İçeriği | This course attempts to explain roles of media in a well-functioning democracy. Furtermore it expolores what constitutes the “media” in today's circumstances. The course will cover a wide range of issues related to media impact on political campaigns and political advocacy. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | o give students an essential understanding of and familiarity with the full spectrum of digital communications | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 2 | to give a basic technical literacy, appropriate for any professional in communications, political, or policy work, and broad knowledge of current and emerging trends | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
| 3 | to enable students to use and apply their digital knowledge in their professional and personal lives | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, |
| 4 | to understand the new production theories | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Introduction: Comforting Myths and Harsh Truths: the state News production | |
| 2 | ||
| 3 | ||
| 4 | ||
| 5 | ||
| 6 | ||
| 7 | ||
| 8 | ||
| 9 | ||
| 10 | ||
| 11 | ||
| 12 | ||
| 13 | ||
| 14 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | VIDEO: “How the Internet will (one day) transform government,” by Shirky. Ted Talk Schudson, Michael. 1995. The Power of News. Cambridge, MA: Harvard University Press. |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | o give students an essential understanding of and familiarity with the full spectrum of digital communications |
| 2 | to give a basic technical literacy, appropriate for any professional in communications, political, or policy work, and broad knowledge of current and emerging trends |
| 3 | to enable students to use and apply their digital knowledge in their professional and personal lives |
| 4 | to understand the new production theories |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 50 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|