| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sanat Felsefesi I | RSM 323 | 5 | 2 + 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TUĞBA AYAS ÖNOL |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. TUĞBA AYAS ÖNOL, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Felsefe tarihi boyunca filozofların düşünce sistemlerinde sanat alanındaki düşüncelerine odaklanarak bir edim olarak sanatı anlamak ve bu konuda dile getirilmiş felsefi önermeleri incelemek. |
| Dersin İçeriği | Filozofların sanat alanındaki görüşleri estetik ve güzel kavramları üzerinden incelenir |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Filozofların estetik ve sanat hakkındaki görüşlerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
| 2 | Sanat ve felsefe arasındaki ilişki kavrayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, |
| 3 | Farklı estetik görüşleri karşılaştırabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
| 4 | Sanat eserinin çeşitli filozoflar tarafından nasıl yorumlandığını öğrenebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, |
| 5 | Tüm bu teoriler ile kendi sanatsal ardalanını besleyebilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, |
| 6 | Sanat ve felsefe ile ilgili tartışma konuları geliştirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Antik Çağda Techne ve Ars olarak sanat | |
| 2 | Platon ve Mimesis Kavramı | |
| 3 | Aristoteles ve Katarsis kavramı | |
| 4 | Aristoteles ve Tragedya | |
| 5 | Ortaçağ Sanatı ve Skolastik Felsefe | |
| 6 | Kant ve Estetik Yargı | |
| 7 | Güzel ve Yüce Kavramları | |
| 8 | Hegel ve Estetik | |
| 9 | Hegel: Sanatta "Güzel" Kavramı | |
| 10 | Nietzsche ve Tragedya´nın Doğuşu | |
| 11 | Nietzsche ve Ontogenetik Estetizasyon | |
| 12 | Heidegger ve Sanat | |
| 13 | Varlık ve Sanat ilişkisi | |
| 14 | Özet |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Platon, Devlet, çev. Sabahattin Eyüpoğlu, M.Ali Cimgöz, İstanbul: Remzi Kitabevi, 1992. Aristo, Poetika, Çev. İsmail Tunalı, İstanbul : Remzi Kitabevi, 2002. Kant, I. Yargı Yetisinin Eleştirisi, çev. Aziz Yardımlı, İstanbul: İdea Yayınevi, 2006. Nietzsche, F.W. Müziğin Ruhundan Tragedya?nın Doğuşu, çev. İsmet Zeki Eyüboğlu, İstanbul: Say Yayınları, 2003. Heidegger, M. Sanat Eserinin Kökeni, çev. Fatih Tepebaşılı, İstanbul: De Ki Basım Yayım, 2011. |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Filozofların estetik ve sanat hakkındaki görüşlerini öğrenir |
| 2 | Sanat ve felsefe arasındaki ilişki kavrayabilir |
| 3 | Farklı estetik görüşleri karşılaştırabilir |
| 4 | Sanat eserinin çeşitli filozoflar tarafından nasıl yorumlandığını öğrenebilir |
| 5 | Tüm bu teoriler ile kendi sanatsal ardalanını besleyebilir |
| 6 | Sanat ve felsefe ile ilgili tartışma konuları geliştirebilir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
| 1. Sözlü Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 102 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||