| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Temel Sanat Eğitimi II | TEB 104 | 2 | 4 + 4 | 6 | 10 |
| Ön Koşul Dersleri | YOK |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÜLAY İNCE |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. GÜLAY İNCE, Arş.Gör. MÜRSEL KOCA, TUBA MARMARA, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Yaratıcılığın geliştirilmesi ve temel tasarım ilkelerinin öğrenciye kazandırılması. |
| Dersin İçeriği | Yaratıcılığın temel kural ve ilkelerinin verilmesi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Yaratıcılığını geliştirebilir ve temel tasarım ilkelerini kazanir | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Ödev, |
| 2 | Temel malzeme bilgisi ve teknik beceri kazanir | Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
| 3 | Temel tasarım ilkelerini edinir. | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Ödev, Proje / Tasarım, |
| 4 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
| 5 | Yaratıcılık ve tasarım temelli alanlarda ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) çalışır. | Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
| 6 | Temel tasarım ilkeleriyle biçim form fon arasasında bütünlüklü bir organizasyon yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
| 7 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirir. | Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Renk teorileri ve renk skalası | |
| 2 | Renk kontrastlıkları, ana renkler-ara renkler | |
| 3 | Seçilen objenin lokal değeri baz alınarak monokrom çalışma | |
| 4 | a) sıcak-soğuk renk kontrastlığı b) miktar kontrastlığı c) simültane kontrastlık | |
| 5 | Röprodüksiyon üzerinden bir resmin zıt renkler veya tümler renk sistemiyle çalışılması | |
| 6 | Elde edilen kontrast birimler ile mekan düzenlemesi tasarlama | |
| 7 | Birimin oluşturulması ve renklendirilmesi | |
| 8 | Organik bir formdan yola çıkarak birebir etüt yaparak, yeni bir doku tasarım önerisi yapma | |
| 9 | Seçilen öneriyi renklendirme | |
| 10 | Oluşturulan dokudan elde edilen birimden, rölyef çalışması yapma | |
| 11 | kağıt malzemelerle kolaj çalışması | |
| 12 | Yanılsama konulu yüzey çalışması yapmak | |
| 13 | Çevrelerinde ya da doğada uyumu bozan görsel zıtlıkları tespit etmek, duyarlılık ve farkındalık kazanmak, uyum bozucu, zıtlık oluşturan özgün tasarılar oluşturmak, uygulama için malzeme araştırması yapmak | |
| 14 | Üç boyutlu zıtlık konulu özgün çalışma yapmak. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Berger john, Yankı Yayınları , İstanbul, 2007 Gombirich E.H Remzi Kitapevi Lynton Norbert Modern Sanatın Öyküsü Remzi kitapevi |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Yaratıcılığını geliştirebilir ve temel tasarım ilkelerini kazanir |
| 2 | Temel malzeme bilgisi ve teknik beceri kazanir |
| 3 | Temel tasarım ilkelerini edinir. |
| 4 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirir. |
| 5 | Yaratıcılık ve tasarım temelli alanlarda ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) çalışır. |
| 6 | Temel tasarım ilkeleriyle biçim form fon arasasında bütünlüklü bir organizasyon yapar. |
| 7 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 25 |
| Toplam | 25 |
| 1. Final | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| Toplam | 80 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 8 | 128 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Ödev | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü | 256 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 10 | ||