| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Temel Sanat Eğitimi I | TEB 103 | 1 | 4 + 4 | 6 | 10 |
| Ön Koşul Dersleri | YOK |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÜLAY İNCE |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. GÜLAY İNCE, Arş.Gör. MÜRSEL KOCA, TUBA MARMARA, |
| Dersin Yardımcıları | Araş.Gör.MÜRSEL KOCA |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Yaratıcılığın geliştirilmesi ve temel tasarım ilkelerinin öğrenciye kazandırılması. |
| Dersin İçeriği | Yaratıcılığın temel kural ve ilkelerinin verilmesi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Yaratıcılığını geliştirebilir ve temel tasarım ilkeleri öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Ödev, |
| 2 | Temel malzeme bilgisini ve teknik beceriyi kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Ödev, Proje / Tasarım, |
| 3 | Temel tasarım ilkelerini uygular. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
| 4 | Çevreye ve olgulara karşı duyarlılık geliştirebilir ve yaşamla sanat arasındaki ilişkide benzetim kurar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
| 5 | Temel tasarım ilkeleriyle biçim, form ve fonun organize eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
| 6 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Şeffaf bardak ve mandallardan oluşturulmuş kompozisyon çizimi | |
| 2 | Geometrik birimlerden oluşturacak üç boyutlu kompozisyon üzerinden Negatif alan-pozitif alan oluşturma | |
| 3 | Temel geometrik formlarla yüzey, fon, form oluşturma ve eşzamanlılık ilkelerinden yararlanılarak kompozisyon oluşturma | |
| 4 | Bir röprodüksiyon üzerinden çizgi, nokta ve tonal değerlerin kullanımı | |
| 5 | Işık, gölge çalışması: Doğal ışık-yapay ışık, sanatta ışık; temel geometrik formlar üzerinde ışığın tonel değerlerle ilişkisi | |
| 6 | Ton çalışması: Drape çizimi-ton skalası (Guaj Boya ile) | |
| 7 | Füzen ile natürmort çizimi | |
| 8 | Koyu-orta-açık tonal değerleri perspektif bilgisini kullanarak iç mekan-dış mekan çalışmasını uygulamak | |
| 9 | Yön, derinlik ve optik algı bilgisi ve kompozisyon oluşturma | |
| 10 | Vurgu Noktası, organik bir dokudan yola çıkarak elde edilen inorganik birim form ile yüzey düzenlemesi tasarlamak (guaj boya kullanılarak) | |
| 11 | Elde edilen dokudan yüzey düzenlemesi (rölyef) yapmak | |
| 12 | Birim form tasarlamak | |
| 13 | Elde edilen formdan strüktür çalışması yapmak | |
| 14 | Elde edilen birim formdan büyüklük-küçüklük ilişkisi kurarak mekan düzenlemesi yapmak.(aykırı bir eleman ekleyerek renk zıtlığı, biçim zıtlıgı, miktar ,oran,vurgu noktası yapılarak .) |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları |
Berger john, Yankı Yayınları , İstanbul, 2007 |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Yaratıcılığını geliştirebilir ve temel tasarım ilkeleri öğrenir. |
| 2 | Temel malzeme bilgisini ve teknik beceriyi kullanır. |
| 3 | Temel tasarım ilkelerini uygular. |
| 4 | Çevreye ve olgulara karşı duyarlılık geliştirebilir ve yaşamla sanat arasındaki ilişkide benzetim kurar. |
| 5 | Temel tasarım ilkeleriyle biçim, form ve fonun organize eder. |
| 6 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 25 |
| 1. Kısa Sınav | 25 |
| 1. Ödev | 25 |
| 1. Kısa Sınav | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 8 | 128 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Ödev | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 251 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 10 | ||