Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tipografi | GIT 206 | 4 | 1 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç. MURAT ERTÜRK |
Dersi Verenler | Doç. MURAT ERTÜRK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Görsel iletişim tasarımında tipografinin işlevini öğrenmek, uygulama becerisi edinmek. |
Dersin İçeriği | Tasarımın unsurlarından birisi olan tipografiyi verilen projeye uygun farklı teknik ve yaklaşımlarla uygulamak. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tasarım tipografi ilişkisini kavramak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Tipografiyi bir tasarım görseli olarak algılamak | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Tipografik görselin oluşum sürecini yönetmek | Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
4 | Tipografiyi görsel bir öğe olarak tasarımda konumlandırmak | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
5 | Yaratıcı çözüm ve alternatifler üretmek | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
6 | Kazanımları özgün çalışmalara aktarmak | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
7 | Tipografik uygulamayı kavramak ve tasarım alanında uygulama becerisi edinmek | Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin içeriğine ilişkin anlatım ve bilgilendirme çalışması | |
2 | Yaratıcı tekniklerin, stil ve çözümlerin araştırılması ve belirlenmesi | |
3 | Proje I | |
4 | Çalışma eskizlerinin değerlendirilmesi | |
5 | Proje teslimi ve değerlendirme | |
6 | Proje II | |
7 | Çalışma eskizlerinin değerlendirilmesi | |
8 | Proje teslimi ve değerlendirme | |
9 | Proje III | |
10 | Projenin geliştirilmesi ve planlanması | |
11 | Çalışma eskizlerinin değerlendirilmesi | |
12 | Proje uygulamaları | |
13 | Proje teslimi ve değerlendirme | |
14 | Portfolyo kritik ve değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Paul Harris ve Gavin Ambrose, Görsel Tipografi Sözlüğü, Literatür Yayıncılık, 2014 Paul Harris ve Gavin Ambrose, Grafik Tasarımda Tipografi, Literatür Yayıncılık, 2014 Emre Becer, Modern Sanat ve Yeni Tipografi, Dost Kitapevi, 2016 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 40 |
2. Proje / Tasarım | 40 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 172 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |