Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Introductıon To Islam | ILA 377 | 5 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Bu ders için bir ön koşul yoktur. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Temel bilgilerin verildiği bir ders olduğu için ilave seçmeli derse ihtiyaç yoktur. |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EMRAH KAYA |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ESRA AKAY DAĞ, |
Dersin Yardımcıları | Bu dersin yardımcısı yoktur. |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Erasmus öğrencilerine İslam'ın mahiyeti, temel inanç esasları ve İslam ile ilgili güncel tartışmalar hakkında bilgi vermektir. |
Dersin İçeriği | İslam´ın temel kaynakları, İslam peygamberinin hayatı, İslam'ın inanç, ibadet ve ahlak esasları, güncel problemler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | ) İslam dininin mahiyeti hakkındaki tartışmalara vakıf olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | İslamın temel problemleri ve kavramlarını tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | İslamın temel problemlere yaklaşımı ile diğer dinlerin yaklaşımı arasındaki ilişkiyi ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Akıl iman ilişkisi hakkında değerlendirme yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Dini çoğulculuk hakkında değerlendirme yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Dini tecrübe hakkında değerlendirme yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İslama Giriş | |
2 | Muhammed: Biyografi | |
3 | Kuran | |
4 | Hadis | |
5 | İslamın İnanç Sistemi | |
6 | İslami İbadetler | |
7 | İslamın Yayılışı | |
8 | İslam Mezhepleri | |
9 | İslamda Kadın | |
10 | İslamda Savaş ve Barış | |
11 | Dini Günler ve Bayramlar | |
12 | İslam ve Diğer Dinler | |
13 | Güncel Problemler ve İslam | |
14 | İslam ve Diğer Dinler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Muhammad Hamidullah. Introduction to Islam. I.I.F.S.O., 1970. (Online) Yusuf al-Qardawi. Introduction to Islam. Islamic Inc. Publishing and Distribution, 1995. (Online) Armstrong, Karen. Islam: A Short History. New York: The Modern Library, 2002. Michael Cook. Forbidding Wrong in Islam. Cambridge University Press. 2003. Todd H. Green. The Fear of Islam: An Introduction to Islamophobia in the West. Fortress Press. 2015. Clinton Bennet. Muslims and Modernity. Continuum. 2005. Oliver Leaman and Sajjad Rizvi. “The Developed Kalam Tradition.” The Cambridge Companion to Classical Islamic Theology. Ed. Tim Winter. Cambridge University Press. 2008. Khalid Blankinship. “The Early Creed.” The Cambridge Companion to Classical Islamic Theology. Ed. Tim Winter. Cambridge University Press. 2008.
|
Ders Kaynakları | Baldick, Julian. Mystical Islam, An Introduction to Sufism. London: I.B.Tauris & Co Lid., 1992. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okuyabilir ve metnin amacına uygun yorum yapabilir. | ||||||
2 | Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapça bilgisine sahiptir. | ||||||
3 | Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir. | X | |||||
4 | Klasik kaynaklarda ve modern araştırmalarda İslam fıkhının temel konularını bilir; mukayeseli hukuk yöntemleri çerçevesinde İslam hukuku ile diğer hukuk sistemleri arasında karşılaştırmalar yapabilir ve İslam hukukunu hukuk tarihi açısından değerlendirebilir. | X | |||||
5 | İslam inanç esaslarını akıl ve nakil çerçevesinde bilir ve Kelam problemlerinin bilimsel metotlarla çözümüne dair fikir yürütebilir. | X | |||||
6 | İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir. | X | |||||
7 | Tasavvufun tarihi, kavramları, kurumları, şahsiyetleri ve felsefesi hakkında bilgi sahibidir. | X | |||||
8 | Dini eğitim tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında bilgi sahibidir. Bu metotları din eğitiminde kullanabilir. Muhakeme gücü ve doğru düşünme yeteneği gelişir, kişisel güveni artar. | X | |||||
9 | Din ve dini konular hakkında felsefi, sosyolojik ve psikolojik olarak düşünebilir. Müslüman düşünürler tarafından ortaya konulan düşünce konuları ve tarihi hakkında bilgi sahibidir. | X | |||||
10 | İnsanlığın düşünce seyrinin tarihi hakkında, yaşayan ve mensubu kalmamış dinler konusunda ana hatlarıyla bilgi sahibidir. Dinler arası mukayese yapabilir. | X | |||||
11 | İslam Tarihi’nin çeşitli dönemlerini bilir; İslam medeniyet ve bilimine siyasî, kültürel ve sosyal tarih açısından disiplinler arası, metodolojik, sentezci ve eleştirel bir bakış açısıyla bakabilir. | X | |||||
12 | Türk İslam Edebiyatı’nın formlarını tanır ve bu formlara ait örnekleri okuyup anlayabilir. Genel müzik nazariyatı bilgileri yanında Türk Din Musikisi formları hakkında bilgi sahibi olup uygulama yapabilir. Mimarî ve tezyini sanatlarının tarihini, özelliklerini bilir. Estetik düşünce anlayışına sahiptir. | ||||||
13 | Dini Bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. Bilimsel çalışmalarda bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
14 | Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
15 | |||||||
16 | |||||||
17 | |||||||
18 | |||||||
19 | |||||||
20 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |