Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mukayeseli Dinler Tarihi | ILA 447 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUHAMMED ALİ BAĞIR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MUHAMMED ALİ BAĞIR, |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Tanrı, vahiy, kutsal kitap, öte dünya, çevre, kadın anlayışı gibi konuları farklı dinlerde, karşılaştırmalı olarak göstermek |
Dersin İçeriği | Dinlerde (Yahudilik, Hıristiyanlık, İslam; Hinduizm, Budizm, Cayanizm), tanrı, peygamber, kutsal kitap vs. anlayışları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı Din İncelemesi kavramını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
2 | Dinlerdeki, tanrı anlayışını karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
3 | Dinlerdeki tanrı anlayışlarını karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
4 | Dinlerin öte dünya anlayışlarını karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
5 | Dinlerdeki kutsal metin anlayışlarını karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
6 | Dinlerdeki, tanrı, öte dünya ve kutsal metin anlayışlarındaki ortak ve farklı yönleri kavrar. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mukayeseli dinler tarihine giriş, kavram ve tarihsel süreç; metodik yaklaşımlar | |
2 | Dinlerde tanrı; Yahudilikte | |
3 | Hıristiyanlıkta; İslamda Tanrı | |
4 | Hinduizm, Budizm ve Cayinizmde Tanrı | |
5 | Çin ve Japan dinlerinde Tanrı | |
6 | Dinlerte Kutsal kitap anlayışı; Yahudilikte; Hıristiyanlıkta, İslamda | |
7 | Hint Dinlerinde kutsal kitap anlayışı | |
8 | SINAV | |
9 | Çin ve Japon dinlerinde kutsal kitap anlayışı | |
10 | Peygamberlik Anlayışı; Yahudilikte, Hıristiyanlıkta peygamberlik anlayışı İslamda peygamberlik anlayışı | |
11 | Hint, Çin ve Japan dinlerinde üstün insan anlayışı | |
12 | Dinlerde öte dünya anlayışı: Hint dinlerinde; Çin-Japon dinlerinde | |
13 | Yahudilikte, Hıristiyanlıkta ve İslamda öte dünya anlayışı | |
14 | Karşılaştırma ve genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yok |
Ders Kaynakları | [1] Mustafa Sinanoğlu, Kitab-ı Mukaddes ve Kuranda Nübüvvet, MÜSBE., Basılmamış doktora tezi, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okuyabilir ve metnin amacına uygun yorum yapabilir. | ||||||
2 | Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapça bilgisine sahiptir. | ||||||
3 | Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir. | ||||||
4 | Klasik kaynaklarda ve modern araştırmalarda İslam fıkhının temel konularını bilir; mukayeseli hukuk yöntemleri çerçevesinde İslam hukuku ile diğer hukuk sistemleri arasında karşılaştırmalar yapabilir ve İslam hukukunu hukuk tarihi açısından değerlendirebilir. | ||||||
5 | İslam inanç esaslarını akıl ve nakil çerçevesinde bilir ve Kelam problemlerinin bilimsel metotlarla çözümüne dair fikir yürütebilir. | ||||||
6 | İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir. | X | |||||
7 | Tasavvufun tarihi, kavramları, kurumları, şahsiyetleri ve felsefesi hakkında bilgi sahibidir. | ||||||
8 | Dini eğitim tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında bilgi sahibidir. Bu metotları din eğitiminde kullanabilir. Muhakeme gücü ve doğru düşünme yeteneği gelişir, kişisel güveni artar. | ||||||
9 | Din ve dini konular hakkında felsefi, sosyolojik ve psikolojik olarak düşünebilir. Müslüman düşünürler tarafından ortaya konulan düşünce konuları ve tarihi hakkında bilgi sahibidir. | ||||||
10 | İnsanlığın düşünce seyrinin tarihi hakkında, yaşayan ve mensubu kalmamış dinler konusunda ana hatlarıyla bilgi sahibidir. Dinler arası mukayese yapabilir. | X | |||||
11 | İslam Tarihi’nin çeşitli dönemlerini bilir; İslam medeniyet ve bilimine siyasî, kültürel ve sosyal tarih açısından disiplinler arası, metodolojik, sentezci ve eleştirel bir bakış açısıyla bakabilir. | ||||||
12 | Türk İslam Edebiyatı’nın formlarını tanır ve bu formlara ait örnekleri okuyup anlayabilir. Genel müzik nazariyatı bilgileri yanında Türk Din Musikisi formları hakkında bilgi sahibi olup uygulama yapabilir. Mimarî ve tezyini sanatlarının tarihini, özelliklerini bilir. Estetik düşünce anlayışına sahiptir. | ||||||
13 | Dini Bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. Bilimsel çalışmalarda bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
14 | Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
15 | |||||||
16 | |||||||
17 | |||||||
18 | |||||||
19 | |||||||
20 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |