Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Farsça Tarih Metinleri | ILA 457 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AHMET YEŞİL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yrd.Doç.Dr. Saim YILMAZ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Farsça´nın dilinin gelişimi ve tarih metinleri hakkında bilgi kazanmak |
Dersin İçeriği | Farsça Tarih Metinleri ve Bunlara dair Örnek Metinler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Farsçanın dönemsel farklılıklarını tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
2 | Farsçanın yüzyıllara göre gelişimini özetler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
3 | Farsça kelime ve gramer kullanımını geliştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
4 | Farsçanın dönemsel kullanım özelliklerini ve yapılarını anlatır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
5 | Farsça cümle yapılarıyla ilgili teknik bilgileri geliştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
6 | Farsça edebi formlara ait örnek eserleri listeler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sefernâmeden Metin Örneği | |
2 | Sefernâmeden Metin Örneği | |
3 | Pendnâmeden Metin Örneği | |
4 | Pendnâmeden Metin Örneği | |
5 | Siyâsetnâmeden Metin Örneği | |
6 | Siyâsetnâmeden Metin Örneği | |
7 | Târîh-i Beyhakîden Metin Örneği | |
8 | Târîh-i Beyhakîden Metin Örneği | |
9 | Târîh-i Beyhakîden Metin Örneği | |
10 | Tezkiretül-Evliyâdan Metin Örneği | |
11 | Tezkiretül-Evliyâdan Metin Örneği | |
12 | Tezkiretül-Evliyâdan Metin Örneği | |
13 | Menâkibül-Ârifînden Metin Örneği | |
14 | Menâkibül-Ârifînden Metin Örneği |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Yazıcı,Tahsin (1994), Eski İran Nesirinden Seçmeler, İstanbul Üniversitesi Yayınları, İstanbul. |
Ders Kaynakları | [2] Yıldırım, Nimet (2009), Farsça Dilbilgisi, Fenomen Yayıncılık, Istanbul. [3] Kanar, Mehmet (2011), Farsça Dilbilgisi, Say Yayıncılık, Istanbul. [4] Bolelli, Nusrettin (2011.), Farsça Dilbilgisi, Marmara Üniversitesi Ilahiyat Fakültesi Yayınları, Istanbul. [5] Öztürk, Mürsel (1995), Farsça Dilbilgisi, Murat Kitapevi, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okuyabilir ve metnin amacına uygun yorum yapabilir. | ||||||
2 | Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapça bilgisine sahiptir. | ||||||
3 | Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir. | ||||||
4 | Klasik kaynaklarda ve modern araştırmalarda İslam fıkhının temel konularını bilir; mukayeseli hukuk yöntemleri çerçevesinde İslam hukuku ile diğer hukuk sistemleri arasında karşılaştırmalar yapabilir ve İslam hukukunu hukuk tarihi açısından değerlendirebilir. | ||||||
5 | İslam inanç esaslarını akıl ve nakil çerçevesinde bilir ve Kelam problemlerinin bilimsel metotlarla çözümüne dair fikir yürütebilir. | ||||||
6 | İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir. | ||||||
7 | Tasavvufun tarihi, kavramları, kurumları, şahsiyetleri ve felsefesi hakkında bilgi sahibidir. | ||||||
8 | Dini eğitim tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında bilgi sahibidir. Bu metotları din eğitiminde kullanabilir. Muhakeme gücü ve doğru düşünme yeteneği gelişir, kişisel güveni artar. | ||||||
9 | Din ve dini konular hakkında felsefi, sosyolojik ve psikolojik olarak düşünebilir. Müslüman düşünürler tarafından ortaya konulan düşünce konuları ve tarihi hakkında bilgi sahibidir. | ||||||
10 | İnsanlığın düşünce seyrinin tarihi hakkında, yaşayan ve mensubu kalmamış dinler konusunda ana hatlarıyla bilgi sahibidir. Dinler arası mukayese yapabilir. | ||||||
11 | İslam Tarihi’nin çeşitli dönemlerini bilir; İslam medeniyet ve bilimine siyasî, kültürel ve sosyal tarih açısından disiplinler arası, metodolojik, sentezci ve eleştirel bir bakış açısıyla bakabilir. | ||||||
12 | Türk İslam Edebiyatı’nın formlarını tanır ve bu formlara ait örnekleri okuyup anlayabilir. Genel müzik nazariyatı bilgileri yanında Türk Din Musikisi formları hakkında bilgi sahibi olup uygulama yapabilir. Mimarî ve tezyini sanatlarının tarihini, özelliklerini bilir. Estetik düşünce anlayışına sahiptir. | X | |||||
13 | Dini Bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. Bilimsel çalışmalarda bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
14 | Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
15 | |||||||
16 | |||||||
17 | |||||||
18 | |||||||
19 | |||||||
20 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 45 |
1. Kısa Sınav | 18 |
2. Kısa Sınav | 18 |
3. Kısa Sınav | 19 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 3 | 4 | 12 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |