Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Erdem Ahlakı | ILA 331 | 5 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ELİF NUR ERKAN BALCI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Etik davranışa dair tartışmalar hakkında bilgi sunup değerlendirme yapabilme becerisi kazandırma |
Dersin İçeriği | Bu derste Aristotelese ait Nikomakhosa Etik isimli eser okunup analiz edilecektir |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Etik davranışa dair tartışmalar hakkında bilgi sunup değerlendirme yapabilme becerisi kazandırma | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Erdem ahlak ilişkisine vakıf olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Aristotelesin temel erdemlerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Temel erdemlerin rasyonel gerekçelerini öğrenir ve değerlendirme yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Erdem ahlakının Platoncu etikle ilişkisini kurar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | İnsan doğası hakkındaki klasik tartışmaları değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | I.Kitap: Etik: Giriş | |
2 | I.Kitap: Etik: Giriş | |
3 | II.Kitap: Karakter Erdemleri | |
4 | III.Kitap: Ahlaki Erdemler | |
5 | IV.Kitap: Ahlaki Erdem Örnekleri Kümesi | |
6 | IV.Kitap: Ahlaki Erdem Örnekleri Kümesi | |
7 | V.Kitap: Adalet ve Hakkaniyet | |
8 | VI.Kitap:Adalet ve Hakkaniyet | |
9 | VI.Kitap: Entelektüel Erdem | |
10 | VII.Kitap: Erdem için Engeller | |
11 | VII.Kitap: Erdem için Engeller | |
12 | VIII.Kitap: Dostluk | |
13 | VIII.Kitap: Dostluk | |
14 | X.Kitap: Zevk, Mutluluk |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Aristoteles, Nikomakhosa Etik, çev.Saffet Babür, (İstanbul: Bilgesu Yayıncılık, 2009) |
Ders Kaynakları | Ahmet Cevizci, Etiğe Giriş, (İstanbul: Paradigma yayınları, 2008). Doğan Özlem, Etik: Ahlak Felsefesi, (İstanbul: Say Yayınları, 2010) Aliye Çınar, Aristotelesin Nikomakhosa Etikinde Pratik Hikmet Kavramı ve Günümüz Açısından Önemi, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, cilt.16, sayı.1, 2007. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Etik davranışa dair tartışmalar hakkında bilgi sunup değerlendirme yapabilme becerisi kazandırma |
2 | Erdem ahlak ilişkisine vakıf olur |
3 | Aristotelesin temel erdemlerini öğrenir |
4 | Temel erdemlerin rasyonel gerekçelerini öğrenir ve değerlendirme yapar |
5 | Erdem ahlakının Platoncu etikle ilişkisini kurar |
6 | İnsan doğası hakkındaki klasik tartışmaları değerlendirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 70 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,8 | ||
dersAKTSKredisi | 3 |