Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Okul Sonrası Yaşama ve İşe Geçiş | ZEE 312 | 6 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | İlgili ders için ön koşul bir ders belirlenmemiştir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. BEKİR FATİH MERAL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör.Ahmet FİDAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yetersizliği olan öğrencileri okul sonrası yaşama hazırlamak için uygulama düzeyinde bilgi ve beceri kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Geçiş gereksinimi, Sistemi koordine etme, Geçişi uygulama, Geçişte en iyi uygulamalar, İşe yerleştirme ve iş eğitimi, Yaşam merkezli kariyer eğitimi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler, öğrenci popülasyonu ve geçiş gereksinimleri hakkında bilgi verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Öğrenciler, başarılı geçiş uygulaması için acentaları ve sistemi koordine etme hakkında bilgi verir. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
3 | Öğrenciler, bölgesel sistemde geçişi uygulama hakkında bilgi verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Öğrenciler, geçiş örüntüleri hakkında bilgi verir. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
5 | Öğrenciler, geçişte en iyi uygulamalar hakkında bilgi verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Öğrenciler, geçişi değerlendirme hakkında bilgi verir. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
7 | Öğrenciler, okul sonrası geçişi planlama hakkında bilgi verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
8 | Öğrenciler, günlük yaşam becerileri hakkında bilgi verir. | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, Sınav , |
9 | Kişisel sosyal beceriler hakkında bilgi verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
10 | Öğrenciler, iş öncesi - mesleki programlama hakkında bilgi verir. | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
11 | Öğrenciler, işe yerleştirme, iş eğitimi ve denetleme hakkında bilgi verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
12 | Geçiş eğitimi için öğretimsel stratejiler hakkında bilgi verir. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
13 | Öğrenciler, geçiş eğitimi için öğretimsel stratejiler hakkında bilgi verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
14 | Öğrenciler, yaşam merkezli kariyer eğitimi hakkında bilgi verir. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
15 | Öğrenciler, ilgili araştırmalar hakkında bilgi verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğrenci populasyonu ve geçiş gereksinimleri | Kaynakların ilgili bölümleri |
2 | Başarılı geçiş uygulaması için acentaları ve sistemi koordine etme | Kaynakların ilgili bölümleri |
3 | Bölgesel sistemde geçişi uygulama | Kaynakların ilgili bölümleri |
4 | Geçiş örüntüleri, geçişte en iyi uygulamalar | Kaynakların ilgili bölümleri |
5 | Geçişi değerlendirme | Kaynakların ilgili bölümleri |
6 | Okul sonrası geçişi planlama | Kaynakların ilgili bölümleri |
7 | Geçiş eğitimi için öğretimsel stratejiler | Kaynakların ilgili bölümleri |
8 | Ara sınav | |
9 | Günlük yaşam becerileri | Kaynakların ilgili bölümleri |
10 | Kişisel sosyal beceriler | Kaynakların ilgili bölümleri |
11 | İş öncesi - mesleki programlama | Kaynakların ilgili bölümleri |
12 | İşe yerleştirme, iş eğitimi ve denetleme | Kaynakların ilgili bölümleri |
13 | Yaşam merkezli kariyer eğitimi | Kaynakların ilgili bölümleri |
14 | Final sınavı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Robert J. Miller, Stephanie A. Corbey, Richard C. Lombard, (2006) Transition Assessment: Planning Transition And IEP Development For Youth With Mild to Moderate Disabilities. Upper Saddle River, NJ: Pearson. |
Ders Kaynakları | Özbey, F. (2005). Zihinsel engelli öğrencilere iş becerilerinin öğretiminde eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiği (The Effectiveness of simultaneous prompting procedure on teaching vocational skill to students with mental retardation). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. | X | |||||
1 | Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | X | |||||
4 | Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar. | X | |||||
4 | Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar. | X | |||||
5 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
6 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır. | X | |||||
7 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar. | X | |||||
7 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. | X | |||||
9 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir. | X | |||||
10 | Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır. | X | |||||
10 | Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır. | X | |||||
11 | Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. | X | |||||
12 | Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
13 | Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | X | |||||
15 | Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 85 |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 5 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |