Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Zy'de Disiplinlerarası Çalışma ve İşbirliği | OEO 006 | 0 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi UĞUR YASSIBAŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi UĞUR YASSIBAŞ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ahmet FİDAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersi tamamlayan öğrenciler zihin yetersizliği olan çocukların eğitiminde yer alan uzman ve aileler ile kurumların birlikte uyum içinde çalışmasını sağlayacak stratejileri öğrenerek, bu stratejileri tartışabileceklerdir. |
Dersin İçeriği | Özel eğitimde işbirliği: önemi ve yasal zorunluluğu; özel eğitimde roller ve sorumluluklar; özel eğitimde işbirliği modelleri; eğitsel değerlendirme sürecinde işbirliği; özel eğitim okullarında işbirliği; kaynaştırma okullarında işbirliği; ailelerle yapılan işbirliği; istihdam ve işbirliği; toplum ve işbirliği; özel eğitimde başarılı işbirliği uygulamaları için gerekenler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Özel eğitimde işbirliğinin önemini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
2 | Özel eğitimde başarılı işbirliği uygulamaları için gerekli koşullar hakkında bilgi verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
3 | Özel eğitimde yer alan paydaşların (öğretmenler, okul yöneticileri, aileler, okul personeli, destek hizmet sağlayanlar) rol ve sorumluluklarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
4 | Özel eğitimde işbirliği modellerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
5 | Özel eğitimde değerlendirme, eğitim ve yetişkinliğe geçiş sürecindeki işbirliği süreçleri hakkında bilgi verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
6 | Özel gereksinimli bireylerin sosyal kabulü için gerekli olan toplumsal işbirliği konusunda bilgi verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | - Cavkaytar, A. (Ed.) (2013). Özel Eğitim. Ankara: Vize. - Diken, İ. H. (Edt.). (2010). İlköğretimde Kaynaştırma. Ankara: Pegem Akademi. - Diken, İ. H. (Edt.). (2012). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (6. Baskı). Ankara: Pegem Akademi. - Mastropieri, M. A. ve Scruggs, T. E. (2016). Kaynaştırma Sınıfı: Etkili Farklılaştırılmış Öğretim İçin Stratejiler. (M. şahin ve T. Altun, Çev. Ed.). Ankara: Nobel. (5. Basımdan çev.). - Vuran, S. (2014). Özel Eğitim (3. Baskı). Ankara: Maya Akademi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. | ||||||
2 | Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. | ||||||
3 | Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | ||||||
4 | Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar. | ||||||
5 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
6 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır. | ||||||
7 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. | ||||||
9 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir. | ||||||
10 | Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır. | ||||||
11 | Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. | ||||||
12 | Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır. | ||||||
13 | Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır. | ||||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | ||||||
15 | Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 1 | 6 | 6 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 82 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |