Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ergenlik ve Cinsel Eğitim | OEO 004 | 0 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM GÜMÜŞKAYA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Damla ALTIN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğretmen adaylarına öğrencilerinin cinsel gelişimini desteklemek, temel sorunlarını önlemek ve çözmek amacıyla ilgili kişi ve kurumlarla işbiliği için temel becerileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Cinsel gelişim, cinsel gelişim kuramları, cinsellik ve önemi, cinsellik ve cinsiyet eğitimi, cinsel davranışları yönetme, cinsel eğitim uygulamaları, cinsel eğitim programı geliştirme, cinsel istismar ve korunma. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Cinsel gelişim ve etkilerini tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Cinsel gelişim kuramlarını karşılaştırır. | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Cinsel eğitim uygulamalarını analiz eder. | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Cinsel eğitim programı geliştirir. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Görevi, |
5 | Cinsel eğitim temelli sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Proje / Tasarım, Portfolyo, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Özel Eğitime İhtiyaç Duyan Çocuklarda Cinsel Eğitim Uygulamaları. VİZE YAYINCILIK. Dr. Salih ÇAKMAk & Uzm. Sibel ÇAKMAK |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. | ||||||
2 | Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. | ||||||
3 | Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | ||||||
4 | Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar. | ||||||
5 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
6 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır. | ||||||
7 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. | ||||||
9 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir. | ||||||
10 | Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır. | ||||||
11 | Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. | ||||||
12 | Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır. | ||||||
13 | Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır. | ||||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | ||||||
15 | Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Cinsel gelişim ve etkilerini tartışır. | |||||||||||||||
2 | Cinsel gelişim kuramlarını karşılaştırır. | |||||||||||||||
3 | Cinsel eğitim uygulamalarını analiz eder. | |||||||||||||||
4 | Cinsel eğitim programı geliştirir. | |||||||||||||||
5 | Cinsel eğitim temelli sorunlara çözüm önerileri geliştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 35 |
1. Ara Sınav | 35 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 68 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,72 | ||
dersAKTSKredisi | 3 |