Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalışma İlişkileri Tarihi | CEK 259 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. CİHAN DURMUŞKAYA |
Dersi Verenler | Prof.Dr. EKREM ERDOĞAN, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Cihan Durmuşkaya |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sanayi devrimi öncesi ve sonrası çalışma ilişkilerinin oluşumu, sonuçları ve işçi örgütlenmeleri ve eylemlerinin tarihsel olarak ekonomik, sosyal ve siyasal açılardan değerlendirilmesi |
Dersin İçeriği | Çalışma ilişkilerinin tarihsel süreçte oluşumunu ve değişimini analiz etmek |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sanayi devrimi öncesi çalışma ilişkilerinin yapısını ve aktörlerini anlamak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Sanayi devriminin toplumsal sonuçlarını değerlendirmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Farklı ülkelerde çalışma ilişkilerinin, işçi örgüt ve eylemlerinin değerlendirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Dünyada ve Türkiyede Çalışma ilişkilerinin tarihsel arka planını anlamak ve günümüze etkilerini anlamak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çalışma İlişkileri Tarihi Alanına İlişkin Temel Sorun ve Kavramlar | Makal, A. (2012), Çalışma İlişkileri Tarihi, Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını |
2 | Temel Kavramlar ve Tarihte Yöntem Sorunları | Makal, A. (2012), Çalışma İlişkileri Tarihi, Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını |
3 | Dünyada Çalışma İlişkileri: Sanayi Devrimi'nden 1945'e Kadar | Makal, A. (2012), Çalışma İlişkileri Tarihi, Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını |
4 | Dünyada Çalışma İlişkileri: 1945'den Günümeze Kadar | Makal, A. (2012), Çalışma İlişkileri Tarihi, Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını |
5 | Osmanlı İmparatorluğu'nda Çalışma İlişkileri | Makal, A. (2012), Çalışma İlişkileri Tarihi, Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını |
6 | Türkiye’de Tek Partili Dönemde Çalışma İlişkileri (I) | Makal, A. (2012), Çalışma İlişkileri Tarihi, Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını |
7 | Türkiye’de Tek Partili Dönemde Çalışma İlişkileri (II) | Makal, A. (2012), Çalışma İlişkileri Tarihi, Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını |
8 | Türkiye’de Çok Partili Dönemde Çalışma İlişkileri (I) | Makal, A. (2012), Çalışma İlişkileri Tarihi, Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını |
9 | Ara Sınav | |
10 | Türkiye’de Çok Partili Dönemde Çalışma İlişkileri (II) | Makal, A. (2012), Çalışma İlişkileri Tarihi, Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını |
11 | Türkiye’de Çalışma İlişkilerinde Kurumsallaşma | Makal, A. (2012), Çalışma İlişkileri Tarihi, Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını |
12 | Çalışma İlişkilerinde Esneklik ve Kuralsızlaşma:1980-2010 (I) | Makal, A. (2012), Çalışma İlişkileri Tarihi, Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını |
13 | Çalışma İlişkilerinde Esneklik ve Kuralsızlaşma:1980-2010 (II) | Makal, A. (2012), Çalışma İlişkileri Tarihi, Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını |
14 | Genel Değerlendirme ve Sonuç | Makal, A. (2012), Çalışma İlişkileri Tarihi, Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Makal, A. (2012), Çalışma İlişkileri Tarihi, Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını Hobsbawn, E: J (1989) Devrim Çağı: 1789-1848, V Yayınları, Ankara |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslar arası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları çalışma ortamında kullanabilme | X | |||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olup, bunları pratik durumlara uygulayabilme ve yorumlayabilme | X | |||||
3 | Sosyal adalete değer verebilme ve sosyal adalet bilincine sahip olma | X | |||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade edebilme, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilme, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olma | X | |||||
5 | Eleştirel düşünebilen, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütebilme, farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip olmakla beraber inisiyatif de kullanabilme | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmakla beraber, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına sahip olma ve stratejik yaklaşım geliştirebilme | ||||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma. | ||||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olma, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olma; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgilenme ve bu yazılımları kullanabilme becerisini kazanma | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 134 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |