Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı İnsan Kaynakları Yönetimi | CEK 358 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | İ.K.Y., Çalışma Psikolojisi, Küreselleşme ve İ.K.Y. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERT ÖNER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ADEM UĞUR, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Mert ÖNER |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İ.K.Y. ile ilgili teorik bilgileri almış olan öğrencieri uygulamadan örneklerle pratik hayata hazırlamak |
Dersin İçeriği | İ.K.Y. nin teorik bilgileri üzerine uygulamadan örneklerle yöneticilik becerileri verilir. İşe alım süreci, eğitim, ücretlendirme, ekip kurma, performans ve iş değerleme, kariyer yönetimi konularında uygulamalar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İ.K. yönetici gibi düşünmeyi öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
2 | Karar vermede alışkanlık kazanır | Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
3 | Sorun çözmenin yollarını öğrenir | Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , |
4 | İ.K.Y. alanında kendine güven gelir | Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
5 | Uygulamadan örnekler üzerinde tartışmayı öğrenir | Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
6 | Uygulamadan sorun bulmayı öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
7 | İK yönetimi fonksiyonlarının uygulamalarını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
8 | İş hayatında karşılaşılan İK sorunlarını öğrenmiş olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
9 | Liderlik ve Yöneticilik farklarını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsan Kaynakları İlişkilerine Genel Bakış | Uğur, A., İ.K. Y. , Sakarya Kitabevi, Sakarya, 2008, Yüksel, Ö, İnsan Kaynakları Yönetimi, Gazi Kitabevi , Ankara, 2000,Dessler, G., Human resource Management, Prentice Hall, 2000 |
2 | İnsan Kaynakları İlişkilerinde Yönetimin Rolü | Uğur, A., İ.K. Y. , Sakarya Kitabevi, Sakarya, 2008, Yüksel, Ö, İnsan Kaynakları Yönetimi, Gazi Kitabevi , Ankara, 2000,Dessler, G., Human resource Management, Prentice Hall, 2000 |
3 | Vizyon-Misyon Oluşturma | Uğur, A., İ.K. Y. , Sakarya Kitabevi, Sakarya, 2008, Yüksel, Ö, İnsan Kaynakları Yönetimi, Gazi Kitabevi , Ankara, 2000,Dessler, G., Human resource Management, Prentice Hall, 2000 |
4 | İşe Alma Kriterlerinin Belirlenmesi | Uğur, A., İ.K. Y. , Sakarya Kitabevi, Sakarya, 2008, Yüksel, Ö, İnsan Kaynakları Yönetimi, Gazi Kitabevi , Ankara, 2000,Dessler, G., Human resource Management, Prentice Hall, 2000 |
5 | Eleman Seçme ve Yerleştirme Uygulama Sonuçları | Uğur, A., İ.K. Y. , Sakarya Kitabevi, Sakarya, 2008, Yüksel, Ö, İnsan Kaynakları Yönetimi, Gazi Kitabevi , Ankara, 2000,Dessler, G., Human resource Management, Prentice Hall, 2000 |
6 | Eğitim ve Geliştirme Planları | Uğur, A., İ.K. Y. , Sakarya Kitabevi, Sakarya, 2008, Yüksel, Ö, İnsan Kaynakları Yönetimi, Gazi Kitabevi , Ankara, 2000,Dessler, G., Human resource Management, Prentice Hall, 2000 |
7 | Ücretlendirme ile İlgili Sorunlar | Uğur, A., İ.K. Y. , Sakarya Kitabevi, Sakarya, 2008, Yüksel, Ö, İnsan Kaynakları Yönetimi, Gazi Kitabevi , Ankara, 2000,Dessler, G., Human resource Management, Prentice Hall, 2000 |
8 | İş Değerleme Uygulamaları | Uğur, A., İ.K. Y. , Sakarya Kitabevi, Sakarya, 2008, Yüksel, Ö, İnsan Kaynakları Yönetimi, Gazi Kitabevi , Ankara, 2000,Dessler, G., Human resource Management, Prentice Hall, 2000 |
9 | Ara sınav | Uğur, A., İ.K. Y. , Sakarya Kitabevi, Sakarya, 2008, Yüksel, Ö, İnsan Kaynakları Yönetimi, Gazi Kitabevi , Ankara, 2000,Dessler, G., Human resource Management, Prentice Hall, 2000 |
10 | Uygulamada Performans Değerleme Sorunları | Uğur, A., İ.K. Y. , Sakarya Kitabevi, Sakarya, 2008, Yüksel, Ö, İnsan Kaynakları Yönetimi, Gazi Kitabevi , Ankara, 2000,Dessler, G., Human resource Management, Prentice Hall, 2000 |
11 | Kariyer Planlarının Hazırlanması | Uğur, A., İ.K. Y. , Sakarya Kitabevi, Sakarya, 2008, Yüksel, Ö, İnsan Kaynakları Yönetimi, Gazi Kitabevi , Ankara, 2000,Dessler, G., Human resource Management, Prentice Hall, 2000 |
12 | Ödevlerin Kontrolü ve Sunumu | Uğur, A., İ.K. Y. , Sakarya Kitabevi, Sakarya, 2008, Yüksel, Ö, İnsan Kaynakları Yönetimi, Gazi Kitabevi , Ankara, 2000,Dessler, G., Human resource Management, Prentice Hall, 2000 |
13 | Ödevlerin Kontrolü ve Sunumu | Uğur, A., İ.K. Y. , Sakarya Kitabevi, Sakarya, 2008, Yüksel, Ö, İnsan Kaynakları Yönetimi, Gazi Kitabevi , Ankara, 2000,Dessler, G., Human resource Management, Prentice Hall, 2000 |
14 | Ödevlerin Kontrolü ve Sunumu | Uğur, A., İ.K. Y. , Sakarya Kitabevi, Sakarya, 2008, Yüksel, Ö, İnsan Kaynakları Yönetimi, Gazi Kitabevi , Ankara, 2000,Dessler, G., Human resource Management, Prentice Hall, 2000 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | UĞUR, Adem, (2015), "İnsan Kaynakları Yönetimi", 3. Baskı, Sakarya Kitabevi, Sakarya |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslar arası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları çalışma ortamında kullanabilme | ||||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olup, bunları pratik durumlara uygulayabilme ve yorumlayabilme | ||||||
3 | Sosyal adalete değer verebilme ve sosyal adalet bilincine sahip olma | X | |||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade edebilme, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilme, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olma | ||||||
5 | Eleştirel düşünebilen, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütebilme, farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip olmakla beraber inisiyatif de kullanabilme | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmakla beraber, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına sahip olma ve stratejik yaklaşım geliştirebilme | ||||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma. | X | |||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olma, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olma; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgilenme ve bu yazılımları kullanabilme becerisini kazanma | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 90 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |