Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Makro İktisat | IKT 211 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA ÇALIŞIR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. FUAT SEKMEN, Prof.Dr. MUSTAFA ÇALIŞIR, Doç.Dr. ABİDİN ÖNCEL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Makro iktisat teorilerini ve analiz ederek günümüzde ulusal düzeyde geçerliliğini tartışmak ve makro iktisadi olayları ve olguları güncel konularla destekleyerek analiz etmek bu dersin temel hedefidir. |
Dersin İçeriği | Bu derste makro iktisadi konular ve uygulamalar ulusal ve uluslararası düzeyde incelenerek, sayısal değişkenler ile birlikte analiz edilmektir. Ayrıca incelenen konular ile ilgili güncel iktisadi olaylar derste değerlendirilmekte ve makroekonomik performansı arttırma yolları çözüm önerileriyle birlikte ortaya konulmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Makro ekonominin tarihçesini araştırma alanlarını varsayımlarını ve ekonomik değişkenler ile ilişiklerini ortaya koyabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
2 | Ekonomik faaliyet hacminin ölçülmesini ve ekonomik göstergelerin yorumlarını yapabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
3 | Diğer ülkelerle ekonomik ilişkilerin ölçülmesini ve ekonomik kara birimleri ile etkilerini değerlendirebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
4 | Klasik ekonomik teori çerçevesinde piyasaları değerlendirme ve bunların kısa ve uzun vadeli etkilerini tartışabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
5 | Keynesyen ekonomik teori çerçevesinde piyasaları değerlendirme ve makro ekonomik dengelerin etkilerini tartışabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
6 | IS eğrisi ile Mal ve hizmet piyasalarını modelleme, analiz ve tahlil edebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
7 | LM eğrisi ile para piyasalarını modelleme ve analiz edebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
8 | IS LM modeli çerçevesinde para ve maliye politikalarının güçlü ve zayıf etkilerini tartışabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
9 | IS-LM-BP Modelini analiz edebilme, sabit ve esnek kur uygulanmalarını tahlil ederek değerlendirme ve tartışabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
10 | AD-AS Modelini analiz edebilme ve ekonomik sonuçlarını değerlendirebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
11 | Konjonktür Teorilerini sorgulama ve alternatif politikaları yorumlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
12 | Farklı varsayımlar altında AS-AD modellerini yorumlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
13 | Makro ekonomik sorunlar ve alternatif stratejileri değerlendirme ve çözümleme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
14 | Bütçe ve finans konularında alternatif yorum ve politikaları alternatifleriyle birlikte ortaya koyabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
15 | Ekonomik büyüme modellerini analiz edebilme ve çözümleyebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Makro ekonominin tarihçesi, araştırma alanları ve temel varsayımları makro ekonomik değişkenler arasındaki ilişkiler ve ekonomi politikası. | Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2012), Makro İktisat, Seçkin, Ankara, |
2 | Ekonomik faaliyet hacminin ölçülmesi, GSMH ve ilgili kavramlar. Ekonominin büyüme oranı, fiyat endeksleri, enflasyon oranı ve faiz oranı. | Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2012), Makro İktisat, Seçkin, Ankara, |
3 | Diğer ülkelerle ekonomik ilişkilerin ölçülmesi; ödemeler bilançosu, döviz kuru ve ölçülmesi. Ekonomik karar birimleri ve faaliyetleri, devri akım modeli, stoklar ve akımlar arasındaki ilişkiler. | Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2012), Makro İktisat, Seçkin, Ankara, |
4 | Klasik ekonominin varsayımları, işgücü piyasasında denge, mal piyasası ve para piyasası. Klasik modelin bazı sonuçları; sermaye birikimi, nüfus artışı ve işsizlik. Klasik modelde toplam arz ve talep eğrileri ve ekonomi politikalarının etkinliği. | Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2012), Makro İktisat, Seçkin, Ankara, |
5 | Keynesyen modelin varsayımları, toplam harcamalar, denge gelir düzeyi ve toplam arz eğrisi Keynesyen modelde çoğaltan mekanizması ve işleyişi, açık ekonomide denge gelir düzeyi. | Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2012), Makro İktisat, Seçkin, Ankara, |
6 | IS-LM modelinin oluşumu, birlikte denge, dengesizlikler ve dengesizliklerin giderilmesi. IS-LM modelinde para ve maliye politikalarının güçlü ve zayıf etkileri. | Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2012), Makro İktisat, Seçkin, Ankara, |
7 | VİZE SINAVI | |
8 | IS-LM-BP Modeli, Mal Ticareti ve Sermaye Hareketleri IS-LM-BP Sabit ve Esnek Kur Uygulanması Durumunda Talep Yönlü Politikalar. | Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2012), Makro İktisat, Seçkin, Ankara, |
9 | AD-AS Modelinin analizi ve AD-AS Modelinde Çoğaltan Mekanizmasının Etkinliği | Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2012), Makro İktisat, Seçkin, Ankara, |
10 | Konjonktür Teorileri: İşsizlik, Enflasyon ve Endeksleme süreçleri | Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2012), Makro İktisat, Seçkin, Ankara, |
11 | Toplam Talep ve Pigou Etkisi ve Kısa Dönem Arz Modelleri AD-AS’de Eksik Bilgi Modelleri | Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2012), Makro İktisat, Seçkin, Ankara, |
12 | Para, Enflasyon ve Faiz Oranları Enflasyonu Düşürmede Alternatif Stratejiler ve Enflasyon ve İşsizliğin Politik Yönü | Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2012), Makro İktisat, Seçkin, Ankara, |
13 | Bütçe Açıkları ve Finansmanı Dış Açıklar ve Stok Akım Dengesi | Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2012), Makro İktisat, Seçkin, Ankara, |
14 | Ekonomik Büyüme ve Neoklasik Büyüme Modeli Ekonomik Büyüme ve Cobb-Douglas Modeli | Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2012), Makro İktisat, Seçkin, Ankara, |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2012), Makro İktisat, Seçkin, Ankara. |
Ders Kaynakları | Dornbush, Rudiger,. ve Fıscher, Stanley, Makro Ekonomi, Akademi,Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslar arası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları çalışma ortamında kullanabilme | X | |||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olup, bunları pratik durumlara uygulayabilme ve yorumlayabilme | X | |||||
3 | Sosyal adalete değer verebilme ve sosyal adalet bilincine sahip olma | ||||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade edebilme, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilme, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olma | X | |||||
5 | Eleştirel düşünebilen, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütebilme, farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip olmakla beraber inisiyatif de kullanabilme | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmakla beraber, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına sahip olma ve stratejik yaklaşım geliştirebilme | ||||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma. | ||||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olma, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olma; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgilenme ve bu yazılımları kullanabilme becerisini kazanma | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 131 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |