Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kent Sosyolojisi | SBK 410 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HALİL İBRAHİM AYDINLI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Araş. Gör. Selin Başcan |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı kent sosyolojisi ile ilgili temel bilgileri öğretmek, temel kavramları tanıtmak ve kent sosyolojisi hakkında bir giriş sunmaktır. |
Dersin İçeriği | Kent kavramı, kentleşme kavramı, kent kuramları, Türk-İslam Kültüründe Kent. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kent sosyolojisinin temel kavramlarını sosyoloji geleneği içinde tanımlar, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, Sınav , |
2 | Kent kuramlarını açıklar, | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
3 | Kentlileşme kavramını yorumlar, | Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, | Ödev, Sınav , |
4 | Kentleşme sorunları bağlamında kent sosyolojisinin rolünü değerlendirir, | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, Sınav , |
5 | Türk kent toplumunun sorunlarını tartışır, | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Sınav , Ödev, |
6 | Kent sorunlarının çözümü için toplum - devlet ilişkilerini tartışır. | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, | Ödev, Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kent kavramı | |
2 | Kentleşme kavramı | |
3 | Türkiye´de kentleşme | |
4 | Göç olgusu | |
5 | Yasadışı kentleşme | |
6 | Kent Kuramları: ABD | |
7 | Kent Kuramları: Avrupa | |
8 | Son dönem kent kuramları | |
9 | Vize sınavı | |
10 | Kent ve Siyaset | |
11 | Modenleşme ve Kent | |
12 | Küreselleşme ve Kent | |
13 | Kent ve Ekoloji | |
14 | Türk-İslam Kültüründe Kent |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Bal, Hüseyin, Kent Sosyolojisi, Fakülte Kitabevi, Isparta, 2006 |
Ders Kaynakları | Bal, Hüseyin, Kent Sosyolojisi, Fakülte Kitabevi, Isparta, 2006 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak | X | |||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip etmek | ||||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olmak | X | |||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlayabilmek ve uygulamaya aktarabilmek | X | |||||
5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olmak | X | |||||
6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olmak | X | |||||
7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmak | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilmek | X | |||||
9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olmak | X | |||||
10 | Türkçe’yi iyi kullanan, yazılı ve sözlü iletişimi iyi, kendini doğru şekilde ifade edebilen ve empati yeteneğine sahip olma | X | |||||
11 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilmek, araştırma süreçlerine hâkim olmak, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanabilmek | ||||||
12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olmak | X | |||||
13 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 21 | 21 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |